۰
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۵

اردوغان در انفجارهای ترکیه نقش داشته

اردوغان حامی اصلی تروریسم است/مسئولیت انفجارهای الریحانیه برعهده اردوغان است
وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که دولت ترکیه مسئول بمبگذاری‌های اخیری است که در این کشور روی داده است، چون آنکارا حامی اصلی تروریسم به شمار می‌آید.

«عمران الزغبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق افزود: نظام سوریه انفجارهای روی داده در منطقه «الریحانیه» را هم در بعد سیاسی و هم اخلاقی و هم دینی محکوم می‌کند.

الزغبی در ادامه افزود: دولت رجب طیب اردوغان مسئول انفجارهای اخیری است که در ترکیه و تمام حوادث روی داده در سوریه است، چون دولتی است که حامی اصلی تروریسم به شمار می‌آید.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه با توصیف رجب طیب اردوغان به فردی «قاتل و خونریز» گفت: به طور معمول هنگامی‌که عملیاتی تروریستی در یکی از مناطق روی می‌دهد، مقامات مسئول آن کشور پیش از وارد آوردن هرگونه اتهامی به طرفی اقدام به تحقیق و تفحص در آن حادثه و دلایل آن می‌کنند و تا به نتیجه نرسند، طرف یا کشوری را متهم به این امر نمی‌کنند.

الزغبی ادامه داد: دوم اینکه انفجار تروریستی که در الریحانیه روی داد، ممکن است هر آن دیگر در آن منطقه روی دهد، چون در آن منطقه گروه‌های تروریستی و افراد مسلح بی‌شماری حضور و فعالیت دارند و این زمینه را برای چنین فعالیت‌هایی فراهم می‌کند.

وی افزود: عامل اصلی این رویداد، دولت ترکیه است که اجازه فعالیت این گروه‌ها و افراد را داده است، چون منطقه الریحانیه منطقه‌ای مرزی است که برسر مرزهای ترکیه و سوریه قرار دارد و هم اکنون به کانون تجمع هزاران تروریست از سراسر کشورهای جهان تبدیل شده است و خانه‌های این منطقه به مراکز و کانون‌های تجمع تروریست‌ها و انبارهای تسلیحاتی آنها مبدل شده و به همین دلیل باید پیش از وارد آوردن هرگونه اتهامی در میان این افراد و گروه‌ها به دنبال عاملان اصلی این جنایت باشند.

الزغبی تاکید کرد که دولت سوریه اقدام به تحقیقات گسترده‌ای درباره حوادث خطرناکی می‌کند که در مناطق مرزی این کشور با ترکیه و حتی مناطق مرزی خود با اردن روی می‌دهد و ما به خوبی می‌دانیم که چه کسی در اینگونه حوادث دست دارند و یا در پس آن قرار گرفته‌اند.

این مقام سوری در ادامه گفت: با این حال هیچ‌گاه چنین اتهاماتی را به طرفی به دلیل شرایط حاکم بر منطقه و مرزها وارد نمی‌کنیم، اما در زمان مناسب نیز خواهیم گفت که دولت ترکیه در سوریه چه کرده است و در این خصوص دلایل و مستندات در اختیار داریم که دست داشتن دولت ترکیه در این حوادث را ثابت می‌کند و این موضوعی است که ترک‌ها نیز به آن آگاه و واقف هستند.

اما در خصوص واکنش سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی که حدود یک هفته قبل روی داد، وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت که واکنش سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی در قالب اظهار نظر شخصیت‌های سیاسی و سخن سرایی‌های تبلیغاتی نخواهد بود، بلکه واقعاً به این تجاوزات در زمان مناسب و با ادات مناسب پاسخ خواهیم داد.
کد مطلب: 30036
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *