۰
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۱۳

نتانیاهو در پشت پرده تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران

یک فیلسوف آمریکایی اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل در پشت پرده، اتحادیه اروپا را ترغیب می‌کند تا تحریم‌ها علیه شبکه ایرانی انگلیسی زبان پرس تی‌وی را افزایش دهد.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «ایسپان تی وی»؛جیمز فتزر، فیلسوف آمریکایی درمصاحبه‌ای خبری با شبکه "پرس تی وی" اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ترغیب اتحادیه اروپا برای به کار‌گیری تحریم‌ها علیه شبکه ایرانی انگلیسی زبان "پرس تی وی" نقش به‌سزایی دارد.
این فیلسوف آمریکایی اعلام کرد که نتانیاهو بسیار از عدم پخش شبکه پرس تی وی خوشحال شده است و از این مسئله ابراز رضایتمندی کرده است.
فیلسوف آمریکایی در رابطه با سیاست‌های نتانیاهو اعلام کرد:« نتانیاهو سیاست‌های خود علیه ایران را به بهانه این که تهران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، به کار می‌گیرد.»
وی در ادامه افزود که تحریم‌های صورت گرفته توسط اتحادیه اروپا علیه شبکه "پرس تی وی" توطئه کشورهای غربی است تا اجازه ندهند تا آنچه حقیقت است بازتاب داده شود. شبکه پرس تی وی شبکه‌ایست که آنچه که در دنیا اتفاق می‌افتد را بدون دخل و تصرف منتشر می‌کند.»
سه شنبه، اتحادیه اروپا برنامه تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران را در دستور کار خود قرار داد.
در تحریم‌های صورت گرفته در ماه مهر علاوه بر شخص وزیر نیرو، وزارت نیرو و همچنین وزارت نفت ایران مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپاشدند.
شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران و شعبه‌های آن در سنگاپور و بریتانیا، به اضافه چندین شرکت تابعه دیگر آن نظیر کارون، پتروپارس، حفاری شمال و شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان، در فهرست تحریم‌های این اتحادیه قرار داشتند.
شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران هم مشمول این تحریم ها قرار گرفته اند.
کد مطلب: 25889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *