۰
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۹

وزیر آموزش و پرورش پیام نوروزی داد

در پیام وزیر آموزش و پرورش در آستانه نوروز ۹۲ آمده است: قطعاً اگر همراهی و مشارکت معلمان سختکوش، مدیران تلاشگر، خانواده‌های دلسوز و مدیران و کارشناسان مختلف در سطح صف و ستاد نبود، ‌هیچ‌گاه تلاش‌ها به ثمر نمی‌نشست.
به گزارش فارس، در متن پیام حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه نوروز سال ۹۲ آمده است: فرا رسیدن عید سعید نوروز، سرآغاز فصل زیبای بهار را به همه هموطنان عزیز به ویژه خانواده معزز شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، فرهنگیان بزرگوار و دانش‌آموزان عزیز، آینده‌سازان میهن اسلامی تبریک عرض می‌کنم؛ به امید آنکه به فضل الهی ملت غیور ایران، سالی پرنشاط و سرشار از برکات و نعمات الهی در پیش داشته باشند و فصل جدیدی از موفقیت‌های شکوهمند خویش را در عرصه‌های تربیتی، علمی و فناوری بگشایند.
انتخاب آغاز فصل بهار به عنوان عید نوروز، که در سایه اراده خداوند منان، طبیعت دستخوش تحولی عظیم می‌شود و درختان برخاسته از خواب زمستانی تن‌پوش سبز به بر می‌کنند و با شکوفه‌های بهاری، خود را آذین می‌بندند، نشان از هوشیاری و حسن سلیقه ایرانیان دارد؛ تحول و دگرگونی طبیعت، ضرورت تحول و نو شدن و تجدید نظر در بینش‌ها، ‌نگرش‌ها، گرایش‌ها، ‌باورها و رفتار آدمی را ایجاب می‌کند و این مهم محقق نخواهد شد مگر به واسطه امر مهم تعلیم و تربیت که از جمله رسالت‌های سنگین فرهنگیان عزیز است؛ رسالتی که بعد از آفریدگار جهان هستی، آدمی به عنوان اولین مربی و پیام آور وحی و اولیای الهی، مفتخر شد که ادامه دهنده این تکلیف باشد.
در ادامه این پیام آمده است: عزیزان من، در سال گذشته به همت شما فرهنگیان و اتخاذ تدابیر تحولی مختلف تلاش کردیم در راستای هدایت دانش‌آموزان، تکلیف معلمی خود را به نحو شایسته انجام دهیم که در اینجا لازم می‌دانم مروری اجمالی بر بعضی از تدابیر انجام گرفته داشته باشم؛ اقداماتی نظیر:
۱- اجرای نظام آموزشی جدید به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه محتوایی و اجرایی.
۲- اتخاذ سیاست‌های پیش‌بینی شده در راستای عملیاتی کردن محورهای مختلف محتوایی و متناظر با آن، تصویب قوانین مختلف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
۳- بازگشایی دانشگاه فرهنگیان به عنوان اولین ثمره شجره طیبه تحول بنیادین با ۶۴ پردیس استانی و گزینش قریب ۲۵ هزار دانشجو در راستای تربیت نیروی انسانی فرهیخته با توانمندی‌های اخلاقی، علمی و حرفه‌ای.
۴-افزایش مدارس تخصصی قرآن و اجرای ده‌ها طرح مختلف برای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در بین معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در راستای ارتقای تربیت اعتقادی و اخلاقی.
۵-توسعه متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش جذب هنرجو از ۳۸ درصد به ۴۵ درصد به عنوان گامی موثر در تأمین نیروی ماهر مورد نیاز صنایع و بخش کشاورزی در راستای ارتقای تربیت اقتصادی و حرفه‌ای و تحقق عملی نامگذاری سال تولید ملی ،‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری.
۶-گسترش سیاست هوشمندسازی مدارس در تمامی استان‌های کشور برای ایجاد تنوع و نشاط و پویایی بیشتر در بین معلمان و دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری در راستای ارتقای تربیت علمی و فناوری.
۷-رشد مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی و عشایری و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری در راستای تحقق توسعه عدالت تربیتی با تأمین نیروی انسانی، منابع مادی، تجهیزات کالبدی و فناوری مورد نیاز مجموعه مدارس تحت پوشش.
۸-افزایش مدارس تخصصی ورزش و الزامی شدن ورزش‌های پایه در دوره ابتدایی به عنوان گامی موثر در تربیت زیستی و بدنی دانش‌آموزان و رشد ورزش حرفه‌ای کشور و حضور قدرتمندانه ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی.
۹-گسترش کمی و کیفی مدارس استعدادهای درخشان و مدارس شاهد و نمونه دولتی.
۱۰-استقرار ساختار جدید آموزشی و پرورشی و به دنبال آن، توجه به محورهای کیفی تغییر ساختار مانند تأمین نیروی انسانی، محتوا، ‌فضا و تجهیزات.
۱۱-برگزاری نشست‌های حضوری متعدد با مجموعه فرهنگیان عزیز در استان‌های مختلف کشور جهت تبیین سیاست‌های تحولی و بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نظرات آنان.
۱۲-اجرای ده‌ها طرح تحولی مانند برگزاری جشنواره‌ها، المپیادها، مسابقات علمی، فرهنگی، تربیتی در معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف برای ایجاد رقابت‌های سازنده و نشاط و پویایی در بین دانش‌آموزان و معلمان و موارد متعدد دیگر که بیان آنها از این مجال خارج است.
این پیام می‌افزاید: قطعاً اگر همراهی و مشارکت معلمان سختکوش، مدیران تلاشگر، خانواده‌های دلسوز و مدیران و کارشناسان مختلف در سطح صف و ستاد نبود، ‌هیچ‌گاه این تلاش‌ها به ثمر نمی‌نشست.
امیدوارم در سال جدید نیز شاهد همراهی بیش از پیش شما عزیزان برای ادامه حرکت در راستای تحقق سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش باشیم.
در پایان برای ملت بزرگ ایران، فرهنگیان گرانقدر و دانش‌آموزان عزیز سالی سرشار از موفقیت در مسیر آموزه‌های وحیانی و سلامتی و طول عمر برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
کد مطلب: 26067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *