۰
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۲

پیام نوروزی اوباما

رئیس جمهوری آمریکا به بهانه تبریک سال نو به مردم ایران با تکرار ادعاهای همیشگی خود گفت: آمریکا ترجیح می‌دهد مسئله هسته‌ای ایران به طور صلح‌آمیز و از راه دیپلماتیک رفع شود.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش از آغاز سفر خاورمیانه خود، طی پیامی ویدئویی فرارسیدن نوروز را به ایرانیان تبریک گفت.
در این ویدئو که با زیرنویس فارسی منتشر شده، اوباما از این رویداد به عنوان فرصت مناسبی برای برداشته شدن گامهایی در مسیر کاهش تنش بین ایران و غرب به ویژه در خصوص برنامه هسته ای این کشور یاد کرد.
وی با بیان اینکه ایران فعالیتهای هسته ای خود را صلح آمیز و با اهداف پزشکی و تولید برق می داند، مدعی شد این کشور تا کنون نتوانسته مجامع بین المللی را در مورد صحت این مطلب قانع کند.
رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد، علت اینکه غرب با برنامه هسته ای ایران مخالفت می کند و تحریم های شدید علیه این کشور اعمال شده، همین مسئله است. وی در ادامه از ایران خواست هر چه سریعتر در راستای کاهش تنش در خصوص برنامه هسته ای اش اقدام کند.
اوباما ادامه داد:آمریکا ترجیح می‌دهد مسئله هسته‌ای ایران به طور صلح‌آمیز و از راه دیپلماتیک رفع شود؛ راه حلی وجود دارد که به ایران امکان دسترسی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را ارائه می‌دهد.
اوباما قرار است روز سه شنبه راهی خاورمیانه شده و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کند. گفتنی است موضوع ایران و برنامه هسته ای این کشور از جمله محورهای اصلی این گفتگوها اعلام شده است.
خاطر نشان می شود بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکایی و متحدانشان مبنی بر اینکه آنها خواهان کاهش تنش در خصوص موضوع هسته ای ایران هستند، سیاستها و اقدامات خصمانه غربی ها علیه ملت ایران به سبب پافشاری بر اصول و حقوق مشروع خود تشدید شده است. در پیام های قبلی اوباما نیز بر مذاکره در حل مسئله هسته ای ایران تاکید شد اما پس ازآن در عمل با انواع تهدیدهای نظامی و تحریم های مضاعف با ایران برخورد شد.
کد مطلب: 26198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *