۰
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۹
چمران:

انتخابات شورا در سایه انتخابات ریاست جمهوری گم شده است

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، اظهار داشت: انتخابات شورا در سایه انتخابات ریاست جمهوری گم شده است و کمتر به آن توجه می شود؛
فارس: مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، اظهار داشت: انتخابات شورا در سایه انتخابات ریاست جمهوری گم شده است و کمتر به آن توجه می شود؛ از سوی دیگر انتخابات شورا مسئله بسیار مهمی است و ممکن است نادیده گرفتن آن خطرناک باشد.ممکن است اگر همه افکار و نیروها معطوف به انتخابات ریاست جمهوری شود٬ افرادی وارد شوراها شوند که کار را در نهایت دچار مشکل کنند.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
· در انتخابات ریاست جمهوری به وحدت برسیم.اگر اصلاح طلبان با یک کاندیدای قوی وارد صحنه شوند، قطعا اصولگرایان باید یکی شوند و اگر نیامدند یا رد صلاحیت شدند، رقابت بین خود اصولگرایان باشد و در این صورت امکان دارد انتخابات به دور دوم برسد.
· جبهه پايداري و ۱+۲ قاعدتا هر يک گزینه ای را از بین خودشان انتخاب می کنند.
· اگر گزینه های انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ نفر یا بیشتر باشند گروهها باید بین خود تصفیه هایی را انجام دهند تا انتخابات سریعتر انجام شود، اگر از طرف اصلاح طلبان فرد شاخص و توانمندی نیاید، رقابت می تواند بین خود اصولگرایان باشد اما اگر فرد قوی بیاید اصولگرایان باید ائتلاف را به اتحاد تبدیل کنند.
· دولت در حال حاضر به صورت واحد جدایی است، که ظاهرش این است که آقای احمدی نژاد می خواهد مشایی را معرفی کند اما ماهیت این امر را نمی‌دانم.
· به نظر من کاندیدایی که در برخی جبهه وجود دارند افراد توانمندی نیستند. بنده توانمندی این گروه ۱+۲ را در اداره کشور بیشتر از گروه‌های دیگر می‌دانم.
· {در مورد کاندیداهای جبهه پایداری} لنکرانی فرد خوب و شریفی است و جلیلی هم که فکر نمی‌کنم به صحنه بیاید فرد بسیار خوبی است، به لحاظ شرایط کاری فکر نمی کنم بیاید و چون آنان را می شناسم، مطلعم فرد خوبی است و به دنبال جایگاه و مقام نیست.
· اگر رئیس جمهوری انتخاب شود که پشت سوریه را خالی کند، در این صورت کشوهایی مانند لبنان و فلسطین دچار مشکلاتی می‌شوند. همانطور که در انتخابات سال ۸۸ تفکر نه غزه نه لبنان وجود داشت و آقای موسوی به صراحت این موضوع را مطرح کرد.
· در مورد تایید صلاحیت خاتمی و مشایی بایستی منتظر شورای محترم نگهبان بود.
· الهام گفته است که نمی‌آید.
· محسن رضایی حدود دو ماه قبل صحبتی داشتیم و به نظر بنده ایده‌های اقتصادی وی خوب است شخص با فکری هستند ولی متاسفانه شرایطی پیش آمد که نشد از ظرفیت او به خوبی استفاده شود و در جامعه هم زیاد استقبال نشده است
کد مطلب: 26243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *