۰
شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸

دولت لبنان استعفا کرد

نجیب میقاتی با اعلام استعفای خود خواهان تشکیل دولت نجات ملی در لبنان شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه المنار نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در سخنان خود خطاب به مردم کشورش عنوان داشت: امیدوارم که آینده بهتری از لحاظ امنیتی و اقتصادی پیش روی مردم لبنان ترسیم شود و آن‌ها بیش از پیش با یکدیگر وحدت داشته باشند.
وی در ادامه افزود: از زمانی که مسوولیت خود را در دولت لبنان به دست گرفتم تلاش کردم تاوارد تمام بحران‌ها شده وتمام راهکارها را برای حل و فصل آن‌ها بررسی کنم. من حتی لحظه‌ای برای فداکاری و بر عهده گرفتن وظایفم کوتاهی نکرده ام تا بتوانم از حاکمیت سرزمین خود دفاع کنم.
میقاتی همچنین عنوان داشت: ما در کابینه مسئله برگزاری انتخابات پارلمانی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید خون جدیدی در فعالیت‌های سیاسی و پارلمانی لبنان تزریق شود واین یک وظیفه ملی است و توقف این روند باعث فلج شدن کشور می‌شود. من موافق تصویب قانونی در خصوص انتخابات هستم که تمام لبنانی‌ها بر سر آن توافق کنند و همچنین انتخابات در زمان خود در هر شرایطی که باشد برگزار شود.
وی در ادامه افزود: من با قانونی که در برابر هم زیستی مسالمت آمیز لبنانی‌ها و وحدت آن‌ها بایستد مخالف هستم. اما به نظر می رسد که قرار نیست قانون جدیدی برای انتخابات تصویب شود و در چارچوب آن انتخابات پارلمانی در زمان خود برگزار شود تا به امروز هیات نظارت بر انتخابات تشکیل نشده تا حداقل گامی در این مسیر برداشته شود. همچنین با برکناری یکی از مسوولان امنیتی برجسته لبنان شاهد به وجود آمدن خلا امنیتی در کشور بودیم که من فکر می کردم وی باید به وظایف خود در شرایط کنونی ادامه دهد اما احساس می‌کنم که چنین رویکردی در کابینه وجود ندارد و با توجه به تمام این مسائل تصمیم گرفتم چنین موضعی اتخاذ کرده و راه را برای بازگشت به مذاکرات به با نظرات رییس جمهور لبنان باز کنم.
میقاتی همچنین عنوان داشت: بدین ترتیب شرایط برای انجام مذاکرات و تشکیل دولت نجات ملی با حضور تمام گروه‌های سیاسی برای از بین بردن بحران‌های موجود در کشور فراهم می‌شود.
وی در ادامه افزود: در دو مرحله احساس کردم باید استعفا دهم اول در زمان حمایت مالی از دادگاه بین المللی بررسی ترور رفیق الحریری و دوم در زمان شهادت وسام الحسن . اما در هر دو بار منافع عالی کشور را در نظر گرفته و به وظایف خود عمل کردم منطقه به سمت سرنوشت نامعلومی حرکت می کند و آتش درگیری‌های موجود در منطقه ما را در بر می گیرد.شکاف‌های موجود داخلی و فشارهای اقتصادی در حال افزایش است.
میقاتی تاکید کرد: از تمام مسوولان و گروه‌های سیاسی که در دولت لبنان فعالیت کرده‌اند قدردانی می کنم و مطمئن هستم ملت من ملت قدرتمند است و می‌تواند از مرحله کنونی عبور کند.
کد مطلب: 26308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *