۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۳

مشاور مرسی استعفا کرد

«عصام العریان» معاون رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان‌المسلمین مصر از سمت خود به عنوان مشاور رئیس جمهور این کشور استعفا داد. به گزارش رسانه‌های مصر، «یاسر علی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که با استعفای «عصام العریان» از هیئت مشاوره رئیس جمهور موافقت شده است زیرا فعالیت همزمان وی در پارلمان و مشاوره رئیس جمهور دشوار است. در همین راستا «احمد سبیع» سخنگوی رسانه‌ای حزب آزادی و عدالت نیز گفت که العریان از منصب خود به عنوان مشاور مرسی استعفا داده است.
استعفای العریان پس از اظهارات جنجال‌برانگیز وی در خصوص دعوت از یهودیان برای ترک سرزمین تاریخی فلسطین و بازگشت به کشور خود از جمله مصر صورت گرفت که این اظهارات وی انتقادهای زیادی را علیه اخوان‌المسلمین که به دشمنی علیه اسرائیل معروف هستند، به دنبال داشت و در همین رابطه ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که اظهارات وی بیان دیدگاه شخصی بوده است و ارتباطی به ریاست جمهوری ندارد. سبیع در این باره گفت: العریان که رئیس هیئت پارلمانی حزب آزادی و عدالت است به دلیل مشغله وی در حزب، از سمت مشاور رئیس جمهور استعفا داد.
العریان اخیرا در اظهاراتی گفته بود که رژیم صهیونیستی تا ۱۰ سال آینده نابود خواهد شد و یهودیانی که به سرزمین فلسطین آمده و آنجا را اشغال کرده‌اند باید آن را ترک کنند تا صاحبان اصلی این سرزمین که همان آوارگان فلسطینی هستند، به سرزمین خود بازگردند.
کد مطلب: 18911
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *