۰
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۳
کرزاي :

اعلام آمادگي سران طالبان براي گفتگو با دولت افغانستان

«حامد کرزای» رئیس جمهور افغانستان دوشنبه اعلام کرد تعداد معینی از اعضای طالبان برای گفتگوهای صلح با دولت افغانستان و شورای صلح اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش انتخاب ؛ کرزای با شرکت در کنفرانس مشترک مطبوعاتی همراه با «جان کری» وزیر امور خارجه امریکا گفت:« می دانیم که سران طالبان خواستار گفتگو با دولت افغانستان و شورای عالی صلح افغان هستند.»
رئیس جمهور افغانستان همچنین گفت برای سفر رسمی به کشور قطر در حاشیه خلیج فارس، ظرف چند روز آینده کابل را به مقصد این کشور ترک خواهد کرد تا با مقامات عالی قطری درباره گشایش دفتر ارتباط طالبان در این کشور گفتگو کند.
«کری» که اوایل دوشنبه برای دیداری سرزده وارد این کشور جنگ زده شد گفت وی و کرزای درباره گفتگوهای صلح با طالبان دارای دیدگاههای مشترک هستند و دو کشور درباره این مسئله هیچ اختلاف نظری ندارند.
کرزای و دیگر مقامات ارشد افغان بارها پیشنهاد گفتگوی صلح با طالبان را مطرح کرده‌اند. با این حال این گروه شورشی قاطعانه چنین پیشنهادی را رد کرده و گفته است تا زمانی که نیروهای خارجی خاک افغانستان را ترک نکنند ، مذاکره ای درکار نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کابل، حامد کرزای گفت نقش پاکستان در گفتگوهای صلح ، مهم و حیاتی است و بدون مشارکت پاکستان شاهد نتایج مفیدی از روند صلح نخواهیم بود.
با این حال وی تأکید کرد افغانستان اجازه نخواهد داد تحولاتی که طی دهه گذشته ایجاد شده است، در تلاش های صلح نادیده گرفته شود.
کد مطلب: 26392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *