۰
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۸
چین درخواست کرد؛

کشورهای درگیر در مناقشه کره شمالی خویشتن‌دار باشند

چین در شرایطی که کره شمالی آمریکا را به حمله به مناطقی از این کشور تهدید کرده از تمامی کشورهای درگیر در این مناقشه خواست خویشتن‌داری خود را حفظ کنند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، چین از تمام کشورهای درگیر در مناقشه شبه جزیره کره خواست خویشتنداری خود را حفظ کنند.
کره شمالی امروز اعلام کرد برای حمله به مناطقی از آمریکا یگان‌های موشکی و توپخانه‌های دوربرد خود را به حالت آماده‌باش درآورده است.
هونگ‌لی، سخنگوی وزارت خارجه چین طی کنفرانس یک خبری مختصر گفت امیدوار است تمامی کشورهای مرتبط در این مناقشه خویشتنداری خود را حفظ کنند.
روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند کره جنوبی و آمریکا توافقنامه جدیدی برای اقدام نظامی مشترک علیه کره شمالی امضا کرده‌اند.
دو کشور توافق کردند هر حمله محدود از طرف کره شمالی را با اقدام نظامی مشترک پاسخ دهند.
تنش‌های بین‌المللی با کره شمالی زمانی بالا گرفت که این کشور در روز ۲۴ بهمن یک بمب اتمی ۷ کیلو تُنی آزمایش کرد که واکنش تند مجامع بین‌المللی را به همراه داشت.
کره شمالی منتقد همکاری‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا است. ماه گذشته وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای نسبت به تبعات تهدیدهای آمریکا هشدار داد و گفت با این روند جنگ دوم کره اجتناب‌ناپذیر است.
پیونگ‌یانگ بر اثر همین تنش‌ها توافق صلح خود با کره جنوبی را لغو کرده است. این اتفاق پس از آن رخ داد که ماه گذشته شورای امنیت سازمان ملل دور تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه کره شمالی تصویب کرد.
تحریم های قبلی علیه کره شمالی، این کشور را با مشکلات اقتصادی عمده ای مواجه ساخته و به کمبود مواد اساسی در آن کشور منجر شده است.
کد مطلب: 26393
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *