۰
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۶

خط و نشان کشیدن سفیر ایران برای خبرنگار ترک

رسانه های ترکیه ای، مراسم خداحافظی سفیر ایران در ترکیه و سخنان او را توهین آمیز خوانده اند.
به گزارش انتخاب ؛ مطبوعات ترک‌زبان از برخورد "توهین‌آمیز" سفیر سابق ایران در آنکارا در جلسه با خبرنگاران گزارش داده‌اند.
پایگاه اینترنتی "مجله آلمانی - ترکیه‌ای"، از برخورد بهمن حسین‌پور سفیر ایران در آنکارا با خبرنگاران ترک انتقاد کرد و سخنان او را بر خلاف اصول و آداب دیپلماتیک و آزادی مطبوعات خواند.
بر این اساس، بهمن حسین‌پور که مأموریتش در ترکیه به پایان رسیده، در جلسه تودیع با خبرنگاران با لحنی تهدیدآمیز از روزنامه‌نگاران خواسته که محتاطتر برخورد کنند.
به نوشته این سایت، بهمن حسین پور در این جلسه که روز اول فروردین در آنکارا برگزار شده، در واکنش به سئوالی در مورد موضع ایران در قبال سوریه، خبرنگار روزنامه "تودی زمان" را به انتشار اخبار نادرست متهم کرده و افزوده است: «ما به خوبی می‌دانیم شما از کجا خط می‌گیرید»
"مجله آلمانی - ترکیه‌ای" روزنامه یادشده را متعلق به یکی از کمپانی‌های رسانه‌ای بزرگ در ترکیه خوانده و واکنش سفیر ایران به پرسش خبرنگار را "توهین‌آمیز" ارزیابی کرده است.
خبرنگار "زمان امروز" در اعتراض به رفتار سفیر ایران، جلسه شام را ترک کرده است.
این مجله که به دولت ترکیه نزدیک است، به دلیل بیان اظهارات "نادرست" در مورد مواضع ایران در سوریه، از سوی سفیر سابق به "تکرار مواضع دولت ترکیه" متهم شده است. ترکیه طی ماههای اخیر، مجری برنامه های غرب علیه یار و دوست دیرین خود "بشار اسد" شده است.
همچنین روزنامه "حریت" ترکیه نیز در مقاله‌ای به شرح ماجرا پرداخته است.
کد مطلب: 26536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *