۰
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۲

احتمال بارش باران و برف در راه‏های تهران

در حالی حجم سفرهای نوروزی در ایستگاه دهم تعطیلات عید قوت گرفته است که پلیس راه فیروزکوه - دماوند از احتمال وقوع بارش باران و برف از روز شنبه در این محور خبر می‏دهد.
فارس: مسئولان انتظامی و ترافیکی شهرستان فیروزکوه، خواستار تردد با رعایت سرعت مطمئنه از سوی کاربران جاده شده‏اند تا شرایط ناپایدار آب و هوایی در این محدوده به سلامت طی شود.
پیش ‏بینی‏ های هواشناسی استان تهران نیز از وقوع بارش باران در محور فیروزکوه - دماوند و احتمال بارش برف در گردنه‏های امین‏آباد و گدوک و لغزندگی جاده حکایت دارد.
پلیس راه نیز خواستار احتیاط هرچه بیشتر رانندگان و رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان عازم استان‏های شمالی کشور شده است. رانندگان باید خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و پیش از حرکت از سلامت بخاری و سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.
شهرستان فیروزکوه در منتهی‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.
فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راه‏های ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.
فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.
 در مجموع ۱۰۰ هکتار از زمین‏های منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به منظور تعریض راه‏های مواصلاتی، ایجاد فضای سبز در مسیر جاده‏ها و احداث کولاک‏گیر منطقه گدوک امسال در اختیار وزارت و شهرسازی قرار گرفته است.
به منظور احداث واحدهای راهدارخانه جدید در گردنه‏های برف‏گیر بشم و گدوک و راهدارخانه ارجمند نیز در مجموع ۳۰۰ متر مربع از زمین‏های منابع ملی به راه و شهرسازی واگذار شده است. حتی ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه نیز در دفتر روزنامه رسمی قوه قضائیه به ثبت رسیده است و با این اقدام، از هرگونه تعرض به ایل‏راه‏ها جلوگیری می‏شود.
دام‏هایی که از کویر استان سمنان به مناطق ییلاقی طالقان، کرج، دماوند، قزوین، لار، نور، بلده، پلور و حاشیه هراز کوچ می‏کنند، باید از ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه عبور کنند.
وجود حدود ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح شهرستان فیروزکوه نشان‏دهنده گستردگی و وسعت زیاد شهرستان فیروزکوه است.
کد مطلب: 26561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *