۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۵۹

شناخت کافی از رهبر جدید کره شمالی نداریم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید به نظر نمی‌رسد تهدیدات اخیر کره شمالی به جنگ ختم شود، اما به دلیل ناشناخته بودن رهبر جدید کره شمالی، نتیجه تحولات اخیر کمی غیرقابل پیش‌بینی است
به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امشب در واکنش به تهدیدات کره شمالی، گفت این مواضع «آزاردهنده» است، اما به نظر نمی‌رسد به وقوع یک جنگ منجر شود.
دمپسی که با خبرگزاری آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد، گفت کره شمالی از الگوی تهدیدات لفظی بدون دست زدن به اقدام نظامی پیروی می‌کند.
وی افزود «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی است که آمریکا شناخت کاملی از او ندارد. به گفته وی تهدید هسته‌ای علیه آمریکا هم امر تازه‌ای است و ضمنا آمریکا نمی‌داند که کره‌شمالی واقعا به این توان رسیده است که خاک آمریکا را هدف حمله هسته‌ای قرار دهد یا خیر.
دمپسی در این مورد گفته است: نمی‌خواهم بگویم که چیزی وجود دارد که مرا به این عقیده وادارد که قضیه این بار فرق دارد... اگرچه همانطور که همیشه گفته‌ایم، دیدگاه ما نسبت به کره شمالی کمی مبهم است، قبلا رهبر آن‌ها و قدرت نفوذش را کمی بیشتر از الان می‌شناختیم.
وی افزود: به همین جهت هست که چرخه اخیر کمی غیرقابل پیش‌بینی است، این هم به خاطر او (رهبر کره شمالی) است. ما کمتر او را می‌شناسیم. اما الگویی که او دنبال می‌کند بسیار مشابه (الگوی رهبر قبلی) است.
کره شمالی از چند روز قبل تهدیدات خود علیه آمریکا و کره جنوبی را افزایش داده است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده است که خاک و پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهد.
کره شمالی همچنین به سفارتخانه‌های کشورهای خارجی از جمله انگلیس و روسیه توصیه کرده است که خاک این کشور را ترک کند، چراکه در صورت بروز جنگ نمی‌تواند امنیت مراکز بین‌المللی را تضمین کند.
دور جدید تنش در شبه جزیره کره پس از آن آغاز شد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد و پیونگ‌یانگ هم در پاسخ دست به آزمایش هسته‌ای زد.
کد مطلب: 26778
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *