; ?>; ?> تجديد نظر کره شمالی در توافقنامه هايش با آمريکا - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۰
فارین پالیسی خبر داد:

تجديد نظر کره شمالی در توافقنامه هايش با آمريکا

فارین پالیسی گزارش داد کره شمالی تهدید کرده است در چندین توافقنامه با آمریکا تجدید نظر خواهد کرد. این توافقنامه ها شامل متوقف کردن برنامه هسته ای پیونگ یانگ در ازای کمک های بشر دوستانه آمریکا به کره شمالی است.
این مجله با اشاره به دو منبع مرتبط با این موضوع گزارش داد تشدید موضع کره شمالی در اجلاس ماه گذشته در سنگاپور که با حضور مقامات کره شمالی و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا برگزار شد ، کاملا مشهود بود.
در این گزارش همچنین آمده است در نشست سنگاپور هان سونگ ریول معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد و چو سون هویی معاون امور آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه کره شمالی حضور داشتند. ریاست طرف آمریکایی را نیز در این نشست جوئل ویت مذاکره کننده هسته ای سابق آمریکا و کوری هیندراشتاین معاون رئیس جمهور آمریکا در برنامه بین المللی ابتکار عمل هسته ای بر عهده داشتند.
به گزارش فارین پالیسی، مقامات کره شمالی در این نشست به کارشناسان آمریکایی گفتند که دیگر تمایلی به احیای توافق نامه بیست و نهم ماه فوریه ندارند. این توافق نامه خواستار کمک های غذایی آمریکا در ازای اعطاء امتیازات هسته ای از سوی کره شمالی شده است. مقامات پیونگ یانگ اعلام کردند در حال تجدید نظر در توافقنامه های قبلی نیز هستند.
توافقنامه بیست و نهم فوریه خواستار متوقف کردن آزمایشات هسته ای و موشکی ، بازگشت بازرسان بین المللی به کره شمالی و اهدای دویست و چهل هزار تن مواد غذایی از سوی آمریکا به کره شمالی شده است.
بر اساس گزارش فارین پالیسی، مقامات کره شمالی همچنین به طرف آمریکایی اعلام کردند در حال بررسی خارج شدن از بیانیه مشترک ماه سپتامبر سال دو هزار و پنج هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این توافقنامه کره شمالی را متعهد کرده است از برنامه ساخت سلاح های هسته ای اش دست بردارد.
کد مطلب: 3336
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *