۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰

میران وابستگی بودجه 92 به نفت از زبان یک نماینده مجلس

کمال علیپور خنکداری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: وابستگی بودجه ۹۲ به نفت بیش از ۴۰ درصد است که این خلاف برنامه پنج ساله توسعه است.
عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: اعداد و ارقام بودجه کار‌شناسی شده نیست و منطقی به نظر نمی‌رسد.

به گزارش ایلنا، کمال علیپور خنکداری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: وابستگی بودجه ۹۲ به نفت بیش از ۴۰ درصد است که این خلاف برنامه پنج ساله توسعه است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از بالا بودن اعتبارات هزینه‌ای و پایین بودن اعتبارات عمرانی گفت: کمیسیون تلفیق باید توجه ویژه‌ای به اعتبارات عمران و توسعه اقتصادی داشته باشد.

وی با طرح این سؤال که چطور ممکن است پروژه ۶۰ میلیارد تومانی بیمارستان قائمشهر۳ میلیارد تومان بودجه بگیرد گفت: استان مازندران به گواه مسئولین در نوروز امسال پذیرای ۲۵ میلیون نفر گردشگر بوده اما در بودجه ۹۲ به آن توجهی نشده است.

علیپور خنکداری از حماسه ملت ایران در ۲۲ بهمن ماه ۹۱ تشکر کرد و افزود: قرار بود تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده غرب، ملت ایران را فلج و به تسلیم وادار کند اما حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن و شور آن‌ها در نوروز ۹۲، پیش بینی‌های آن‌ها را باطل کرد به نحوی که تحلیل گران غربی بر غیر قابل پیش بینی بودن ملت ایران اعتراف کردند که بر این اساس مقدمات بروز حماسه سیاسی و اقتصادی فراهم گشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس انعطاف ظاهری غربی‌ها در مذاکرات و تمایل آمریکایی‌ها به مذاکره را قابل تأمل دانست و گفت: ملت ایران برای خلق حماسه بی‌نظیر دیگری آماده می‌شوند اما باید بپذیریم سال ۹۲ عرصه انتخابات بزرگ برای مسئولان نیز هست و بر همه ما فرض است که با بازخوانی و تعمق در رهنمودهای مقام معظم رهبری و شناسایی الزامات خلق حماسه‌های سیاسی و اقتصادی پا به پای ملت پیش برویم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: مذاکره کنندگان ایرانی همانند گذشته در ۱+۵ باید از حقوق قانونی ملت دفاع کرده و ذره‌ای عقب نشینی نکنند.

این عضو کمیسیون عمران در پایان نسبت به پرداخت نشدن حقوق کارگران بازنشسته فولاد در پایان سال به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داد.
کد مطلب: 26915
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *