۱
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴
فعالیتهای انتخاباتی نایب رییس مجلس جدی تر می شد

جمع آوری سازماندهی شده امضا برای ابوترابی فرد

ابوترابی فرد پیش بینی کرده فقط سه کاندیدای اصولگرا در انتخابات آتی حضور خواهند داشت
ابوترابی فرد پیش بینی کرده فقط سه کاندیدای اصولگرا در انتخابات آتی حضور خواهند داشت
 
سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و از چهره های معتدل اصولگرا، فعالیتهای تبلیغاتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شدت بخشیده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، ابوترابی فرد در نخستین گام خود برای انتخابات ۹۲، از زمستان سال گذشته به جمع آوری امضا از استادان دانشگاهها پرداخته تا از این طریق حمایت جامعه دانشگاهی کشور را کسب و آن را به عنوان یک برگ برنده برای انتخابات رو کند. خبرهای موثق حکایت از برنامه ریزی دقیق حامیان ابوترابی فرد برای جلب حمایت استادان دانشگاه از او دارد. ابوترابی فرد طی روزهای اخیر، اظهار نظرهای بیشتری درباره انتخابات ریاست جمهوری داشته و در دیدار کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری با ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما هم حضور داشته است تا کاندیداتوری او علنی شود. برخی از حامیان جریان پایداری همچون علیرضا پناهیان از ابوترابی فرد حمایت کرده اند. ابوترابی فرد که شعار انتخاباتی خود را "پاک باش و خدمتگذار" اعلام کرده گفته : بنده تصمیم دارم که شعارهای کلیدی قرآن کریم در عرصه مدیریت را به پرچم برافراشته شده فراروی دولت یازدهم تبدیل کنم و با الهام از این شعارهای عزت‎بخش و سعادت آفرین زمینه افزایش کارایی دولت یازدهم را فراهم بیاورم و در این مسیر شعارهایی مانند گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق، استفاده از عقل جمعی و گفتمان مبتنی بر مشورت و شعار زیبای «پاک باش و خدمتگذار» انشاالله به سوی جلو پیش خواهیم رفت.
وی که اعتقاد دارد اشتباه در انتخابات ریاست جمهوری، کشور را با چالش‌های جدی روبرو می کند پیش بینی کرده اصولگرایان با سه نامزد وارد عرصه انتخابات خواهند شد؛ هر چند که به نظر می رسد تعدد در تعداد کاندیداهای اصولگرا بیش از این میزان باشد و همین امر شانس ابوترابی فرد را به شدت کاهش می دهد؛ چرا که وی از حمایت سازماندهی شده ای در بین جریان اصولگرا برخوردار نیست و با توجه به پایگاه توده ای نه چندان قوی وی، برای جلب آرای مردم کار دشواری پیش رو دارد. وی که پیش از این کمتر در مورد مسایل اقتصادی اظهار نظر کرده به تازگی در مورد ذخیره صندوق توسعه ملی سخن گفته است تا با توجه به چالشهای اقتصادی کشور که مورد توجه مردم قرار دارد، بیش از گذشته در مورد موضوع اقصاد که مهمترین انتظار مردم از کاندیداهای انتخاباتی است فعال شود.
ابوترابی فرد متولد ۱۳۳۲ در قم است. پدر وی سید عباس ابوترابی‌فرد نام داشت. وی در سال ۱۳۴۴ به همراه برادرش سید علی‌اکبر جهت کسب تحصیلات حوزوی به نجف سفر کرد و در سال ۱۳۴۷ با انتقال اعلامیه‌های امام خمینی(ره) از عراق به عربستان سعودی، فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد. در اواخر دهه ۴۰ با سفر به جنوب لبنان به همکاری با مصطفی چمران پرداخت. بعد از انقلاب اسلامی به مسئولیت عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع انتخاب شد و در جبهه میانی و جنوبی جنگ ایران و عراق مشغول فعالیت شد. در سال ۱۳۷۲ به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و دانشگاه تهران انتخاب شد. در سال ۱۳۸۴ به عضویت جامعه روحانیت مبارز تهران انتخاب شد. او عضو هیئت حل اختلاف سران قوا و در سه دوره اخیر مجلس شورای اسلامی نایب رییس است که در دو دوره قبلی نماینده قزوین و در این دوره نماینده تهران در مجلس بوده است.
کد مطلب: 27036
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *