۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۸

فعالیت ها در مرکز آزمایش هسته ای کره شمالی عادی است

وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه با اعلام اینکه تصاویر ماهواره ای نشان می دهد جابجایی خودروها و افراد در نزدیکی مرکز آزمایش هسته ای کره شمالی فعالیتی عادی است ،‌ گمانه زنی ها را درمورد آماده شدن پیونگ یانگ برای یک آزمایش هسته ای دیگر رد کرد.
به گزارش انتخاب، رسانه های کره جنوبی روز دوشنبه با اشاره به تحرکات در مرکز آزمایش هسته ای « پونگیی ری » کره شمالی اعلام کردند پیونگ یانگ احتمالا درحال آماده سازی مقدمات برای انجام دادن چهارمین آزمایش هسته ای خود است .
اما کیم مین سئوک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت خودروها و افراد در نزدیکی تونل جنوبی مرکز پونگیی ری تحرکاتی دارند اما این تحرکات بخشی از فعالیت های عادی در این مرکز است .
این کشور کمونیست فقیر دوازدهم فوریه سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و تهدید کرده است در واکنش به تحریم های شدیدتری شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی ، حملاتی هسته ای را علیه آمریکا و کره جنوبی انجام خواهد داد .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول ، کیم افزود :‌« ما پس از سومین آزمایش هسته ای کره شمالی اعلام کردیم این کشور تونل های غربی و جنوبی در این مرکز هسته ای را برای آزمایش هسته ای آماده کرده است . وضع در این مرکز به همان شکل باقی است و اگر کره شمالی تصمیم بگیرد می تواند هر زمانی که بخواهد یک آزمایش هسته ای جدید انجام دهد . »
کد مطلب: 27079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *