۰
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۴

توصیه‌های دارویی آیت‌الله مکارم

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تجربیات شخصی خود در زندگی، گفت: داروهای شیمیایی چندان فایده‌ای ندارد و استفاده از داروهای گیاهی و آب‌درمانی نتیجه بهتری دارد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از ورود غذاهای غیر سالم غربی به داخل کشور، گفت: تقلید از زندگی غربی، مسلمانان را دچار بیماری‌هایی کرده که نمونه بارز آن تغذیه ناسالم با غذاهای غیر مفید است.

 این مرجع تقلید در دیدار رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان قم، نامگذاری هفته‌ای به نام "سلامت و بهداشت" را اقدام بسیار مثبتی دانست و گفت: نخستین مسائلی که انسان با آن سر و کار دارد، سلامت و امنیت است.

وی با اشاره به این‌که «پنج برکت در زندگی انسان‌ها وجود دارند که جز خداوند کسی قدرت اعطای آنها را ندارد» افزود: سلامتی نعمتی است که اسلام تاکید فراوانی بر آن دارد و در این زمینه دستورات ویژه‌ای ارائه کرده است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «عبادت، تلاش برای کسب روزی حلال و جلوگیری از حوادث غم‌انگیز از دیگر برکاتی هستند که فقط خداوند می‌تواند آنها را به انسان ارزانی دارد» ادامه داد: بسیاری از احکام اسلامی دارای شرط سلامت جسمی هستند؛ دستورات مفیدی هم در قالب‌های گوناگونی چون طب‌الرضا(ع) و طب‌الصادق(ع) در اسلام وجود دارد، اما تقلید از زندگی غربی مسلمانان را دچار بیماری‌هایی کرده که نمونه بارز آن تغذیه ناسالم با غذاهای غیر مفید است.

وی با اشاره به سیره عملی نبی مکرم اسلام(ص) در پذیرایی از مهمانان و غذای روزمره، تاکید کرد: اسراف و تبذیر و تهیه چندین نوع غذا در مهمانی‌های امروزی، با دستورات اسلام در این زمینه منافات دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از ورود غذاهای غیر سالم غربی به داخل کشور، یادآور شد: استفاده از میوه و غذاهای سنتی سالم باید در جامعه نهادینه شود؛ در توصیف بهشت از میوه‌ها و نوشیدنی‌های سالم سخن به میان آمده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم پرهیز از پرخوری، بیان کرد: علاوه بر رعایت این مساله، ورزش سالم و منظم هم تاثیر فراوانی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به تجربیات شخصی خود در زندگی، گفت: داروهای شیمیایی چندان فایده‌ای ندارد و استفاده از داروهای گیاهی و آب‌درمانی نتیجه بهتری دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید همچنین با تقدیر از تلاش‌های مسوولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قم در ارائه خدمات مناسب و شایسته به شهروندان و زائران، تاکید کرد: با رعایت دستورات بهداشتی اسلام، جامعه‌ای سالم و با نشاط خواهیم داشت.
کد مطلب: 27135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *