۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۱

با وجود 25 درصد نفت و گاز كشور در گچساران؛ مردم اين منطقه سهمی از نفت ندارند

عضو شورای اسلامی شهر گچساران، گفت: گچساران به عنوان بام نفتی ایران با آن كه ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تولید می‌کند و اين سهم قابل توجه است، اما مردم آن از نفت توليدي خود هیچ سهمی ندارند و به شمال و جنوب تقسیم شد‌ه‌اند.
«کوکب حاتمی"  با بيان اين مطلب، افزود: اگر مسوول کشوری و مهمانی از تهران به این شهرستان سفر کند، مسوولان، محلات فقیرنشین شهر گچساران بویژه «لبنان»، «سادات» و «رادک» را به آنها نشان نمی‌دهند و تنها مناطق شمال‌نشین و ثروتمند را به آنها نشان می‌دهند‌.

وی اظهار کرد: اگر مسوولان شهرستان خجالت می‌کشند که این محلات را به مسوولان کشوری نشان دهند چرا برای رفع مشکلات این محلات تلاش نمی‌کنند. برخی زنان مسنی كه در این محلات زندگي مي‌كنند به دلیل آلودگی هوا به گاز ترش، به ناراحتی ریوی مبتلا شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر گچساران با اشاره به زیرگذر گچساران که تنها زیرگذر استان کهگیلویه و بویراحمد است، خاطرنشان کرد: اگر «محمد شفیعی»، فرماندار جدید شهرستان تحت تأثیر مسایل و دیگران قرار نگیرد به شدت پیگیر است ولي گمان نمي‌کنم که این پروژه در زمان مقرر تمام شود، اما وضعیت آن بهتر شده است و از "غلامرضا تاجگردون"، نماینده گچساران و باشت در مجلس که وضعیت این پروژه مهم را پیگیری کرد تقدیر و تشکر می‌کنم.

حاتمی مهم‌ترین مشکلات شهرستان گچساران را بیکاری عنوان و تصریح کرد: با این وجود از کارگران و نیروهای استان‌های همجوار و غیربومی در پروژه‌ها و طرح‌های شهرستان استفاده می‌کنند، در حالي كه اگر کارخانه خودروسازي و پتروشیمی راه‌اندازی شود مشکل بیکاری برخی از جوانان این شهرستان حل خواهد شد.

وی ادامه داد: سن ازدواج و آمار طلاق در شهرستان گچساران بالا رفته و مسوولان باید به فکر حل و ارائه راهکار برای این مسایل باشند.
کد مطلب: 2718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *