۰
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۲

صادرات مرغ از سر گرفته شد

مدیرکل تهیه و توزیع کالای مصرفی وزارت صنعت، معدن و تجارت جزییات جلسه امروز(چهارشنبه) ستاد تنظیم بازار را تشریح کرد.
ايسنا: علی پورکاوه با اعلام اینکه یکی از موارد مورد توجه در جلسه امروز مایحتاج عمومی بود با تاکید بر اینکه صادرات مرغ ادامه دارد، بیان کرد: مازاد تولید یا برای مصرف کشور در مواقع لازم ذخیره می‌شود و یا به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
به گفته او صادرات مرغ از قبل از عید به طور کامل متوقف نشده بود، ولی هدف و برنامه تولید داخلی تامین نهاده است که براساس آن برای مازاد تولید برنامه‌ریزی شود.
پورکاوه با بیان اینکه هدف از صادرات از طریق واحدهای تولیدی و زنجیره‌ای تولید کیفی‌تر و ایجاد بازار صادراتی باثبات بیشتر است، گفت: از این رو کمیته و کارگروه مشخصی با نام کارگروه صادرات اقلام پروتئینی در مورد چگونگی صادرات در سال ۹۲ تصمیم‌گیری می‌کند.
مدیرکل تهیه و توزیع کالای مصرفی وزارت صنعت و تجارت افزود: همچنین در جلسه امروز مروری بر کارهای انجام شده در سال ۹۱ و مروری بر برنامه‌های سال ۹۲ شد و برنامه‌هایی برای کالاهای اساسی و ضروری با لحاظ کردن شرایط سال ۹۲ در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از موارد مورد بحث ذخایر کالاهای اساسی سال ۹۲ و توزیع آن در ایام پرتقاضای سال جاری بوده است، تصریح کرد: همچنین گزارش‌های کاملی از جهاد کشاورزی درباره وضعیت سطح کشت میوه و صیفی‌جات در استان‌های تولیدکننده ارائه شد و همچنین برنامه استان‌های تولیدکننده گرمسیری ارائه شد.
پورکاوه افزود: همچنین مقرر شد هماهنگی لازم با ارگان‌های حمل و نقل و میادین سراسر کشور و اتحادیه‌های توزیع‌کننده کالا انجام شود.
مدیرکل تهیه و توزیع کالاهای مصرفی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برداشت میوه و صیفی‌جات مورد نیاز مردم در پنج روز آینده خبر داد و گفت: این محصولات طی روزهای آینده بارگیری شده و توزیع آنان به طور گسترده آغاز می‌شود.
پورکاوه با تاکید بر اینکه در سال طی دو مقطع برداشت محصول با گپ مواجه می‌شود، تصریح کرد: به زودی مشکل کمبود و قیمت بعضی از میوه و صیفی‌جات برطرف می‌شود.
وی درباره توقف توزیع مرغ منجمد نیز خاطرنشان کرد: استان‌ها نسبت به توزیع مرغ منجمد اعلام بی‌نیازی می‌کردند و در حال حاضر اولویت ما توزیع مرغ گرم تولید داخل است.
پورکاوه در پایان گفت: هر زمان که بازار نسبت به کالاهای تنظیم بازار احساس نیاز کند، کالاهای ذخیره شده، توزیع می‌شود.
کد مطلب: 27273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *