۰
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۱

اتحادیه اروپا خواستار تجدید‌نظر در حکم لغو تحریم بانک ملت شد

اتحادیه اروپا در آخرین روز مهلت خود خواستار تجدید نظر در حکم دادگاه عمومی اروپا به لغو تحریم بانک ملت ایران شد. نسخه قابل چاپ
به گزارش تسنیم به نقل از بی بی سی،‌ اتحادیه اروپا در آخرین روز مهلت خود خواستار تجدید نظر در حکم دادگاه عمومی اروپا به لغو تحریم بانک ملت ایران شد.
دادگاه عمومی اروپا در اواسط بهمن سال گذشته مدارک ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا در مورد ارتباط بانک ملت ایران با برنامه هسته ای این کشور را ناکافی دانسته و تحریم این بانک از سوی بروکسل را غیرقابل توجیه دانسته بود.
اتحادیه اروپا تاروز سه شنبه،‌ ۲۰ فروردین مهلت داشت علیه این حکم در دیوان دادگستری اروپا تقاضای استیناف دهد. این اتحادیه مدعی است اسناد متقنی در مورد ارتباط بانک ملت ایران با برنامه هسته ای این کشور در اختیار دارد اما به دلیل طبقه بندی شده بودن این اسناد و نگرانی از لو رفتن منابع اطلاعاتی خود از انجام این کار خودداری می کند.
مشخص نیست آیا بروکسل اسناد و مدارکی را که از آن ها به عنوان اسناد محرمانه اطلاعاتی یاد کرده است را به همراه تقاضای استیناف ارائه کرده است یا نه اما به گفته منابع مطلع این امکان وجود دارد که اتحادیه اروپا اسناد مذکور را همراه تقاضای تجدید نظر به دادگاه داده باشد.
پیش تر بانک سینا نیز توانسته بود در دادگاه عمومی اروپا حکم لغو تحریم خود را دریافت کند و به گفته مقامات این بانک،‌ اتحادیه اروپا در مهلت قانونی خود تقاضای استینافی به دادگاه ارائه نداده است.
منابع اروپایی از وجود ۵۰ پرونده شکایت از سوی نهادها و موسسات ایرانی علیه تحریم ها در دادگاه های اروپا خبر داده اند.
کد مطلب: 27278
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *