۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۳

روحانی دولت "درستکاران" را تشکیل می‌دهد

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: گفتمان من در انتخابات نجات اقتصاد،‌ احیای اخلاق و تعامل با جهان خواهد بود و من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در گردهمایی طرفداران و حامیان خود که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: سلام و درود ما بر دخت نبی، سلام بر کوثر، سلام بر چشمه آب حیات، سلام ما بر همه خوبی‌ها.
وی همچنین با زلزله‌زدگان استان بوشهر ابراز همدردی کرد و گفت: متأسفانه مردم استان بوشهر با خشم طبیعت روبرو شدند و تعدادی از آنها جان خود را از دست دادند لذا بنده برای این عزیزان که در این زلزله مصدوم شدند، درخواست سلامت دارم و امیدوارم به زندگی عادی خود برگردند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: سلام ما به امام! ما همه چیز را از او داریم، سلام ما بر شهیدان که شرف، عزت و استقلال ما به خاطر فداکاری آنهاست. سلام من بر شما بزرگوارانی که در این جمع حضور یافته‌اید. بنده در برابر یکایک شما سر تعظیم فرود می‌آورم؛ شمایی که خواسته‌‌اید آغازگر اجرای فرمان حق باشید.
روحانی اضافه کرد: سلام ما بر ایران؛ ایرانی که امروز چهره‌اش غبارآلود است، سلام ما بر اسلام و انقلاب که متأسفانه عده‌ای از نام انقلاب سوءاستفاده کردند و شعارهای بی‌محتوا و بداخلاقی‌ها را پای انقلاب نوشتند.
وی با بیان اینکه امروز ایران روزهای حساس را می‌گذراند، افزود: سرمایه‌هایی در این سال‌های اخیر از دست رفته ‌و یا به او ضربه‌های سختی وارد شده است؛ از اخلاق می‌گویم که امروز در جامعه کم شده است؛ اخلاق در جامعه، اخلاق در سطح حاکمیت، اخلاق در میان برخی از مدیران که سخنانش با واقعیت سال‌ها فاصله دارد؛ از تدبیر می‌گویم که ما سال‌ها با رفتارهای افراطی، زودگذر، بی‌منطق و با فقدان تدبیر مواجه شدیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از توسعه و پیشرفت می‌گویم که فقط در این چند سال نام آن به صورت زیبا بیان شده است. ما در این ۸ سال باید شاهد شکوفایی می‌بودیم؛ ارزی که دولت سازندگی در اختیار داشت، ۲۴ درصد درآمد ارزی این ۸ سال بود و تمام ارز دولت اصلاحات نیز کمتر از ۲۷ درصد این ۸ سال بوده است.
روحانی با بیان اینکه چقدر شرم‌آور است که بانک مرکزی سکوت می‌کند و فقط می‌گوید رشد ما منفی بوده است، اظهار داشت: این اولین بار بعد از جنگ است که رشد اقتصادی کشور منفی شده است، در حالی که ما این همه درآمد ارزی در اختیار داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: بنده از کارآمدی می‌گویم که در طول این مدت در این باره سخن زیاد گفته شده است، اما فعالیت‌های زیربنایی کمتر دیده شد. دیگر از قانون‌گریزی نمی‌گویم که چه بر سر آن آمده است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اعتماد و رضایت عمومی نیز خوب نیست، افزود: اعتماد و رضایت عمومی نیز متاسفانه به خاطر بداخلاقی‌ها و گسترش فساد مناسب نیست و ما امروز به سمت بی‌اعتمادی در حال حرکتیم. من دیگر از عدالت، امنیت اجتماعی و گسترش بیکاری نمی‌گویم که چه بر سر آن آمده است، بلکه فقط می‌توانم بگویم که ایران روزهای سخت را می‌گذراند.
روحانی با اشاره به اینکه امروز زمان فداکاری و حماسه است، این سوال را مطرح کرد که چرا باید در این مقطع حساس باشیم و افزود: حساسیت به سبب چالش‌های منطقه‌ای، به خاطر تحریم‌ها و معضلات اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی، حساسیت به خاطر سوءمدیریت‌هاست.
وی تصریح کرد: مدیریت اقتصاد کشور به جای آنکه با تکیه بر قدرت و مقاومت پیام رشد پایداری به جهان را بدهد، متاسفانه پیام ضعف به تحریم‌کنندگان می‌دهد. تورم بالای ۳۰ درصد است، براین اساس ما شاهد کاهش قدرت خرید مردم شده‌ایم و بیکاری به بالای ۱۳ درصد رسیده است، همچنین رشد اقتصادی صفر و یا حتی منفی شده است در حالی که بیشترین درآمد ارزی را داشته‌ایم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: قرار بود ‌رشد ۸ درصد و نرخ تورم تک‌رقمی داشته باشیم اما این امر صورت نگرفت، بنابراین همه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت، چراکه همین مدیریت بود که تحریم را به سخره گرفت و آن را کاغذپاره‌ای بیش ندانست.
روحانی با بیان اینکه ما تحریم‌ها را با تدبیر عزتمندانه می‌توانستیم حل کنیم، افزود: ما می‌توانستیم تحریم‌ها را با تدبیر، قابل اجتناب و یا قابل تقلیل بسازیم، به همین جهت باید گفت این ضعف مدیریت‌ها حاصل چه عواملی است.
وی اضافه کرد: مگر سازمان مدیریت بسته نشد، مگر شورای پول و اعتبار تعطیل نشد و یا حتی تصمیمات آن وتو نشد، مگر در کمیسیون‌های اجرایی شاهد این همه به هم ریختگی نبودیم، همچنین در این چند سال ما شاهد جانشین شدن تصمیمات فردی و به جای تصمیمات جمعی و شاهد گسستگی نظام اجرایی با نخبگان علمی نیز بودیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه ایران روزهای سخت را می‌گذراند، این پرسش را مطرح کرد که در حال حاضر ما چه وظیفه‌ای داریم؟
"من به عنوان فرزند ایران و به عنوان سرباز انقلاب چه وظیفه‌ای را احساس می‌کنم؟ آنچه را ‌در حوزه آموختم، هدیه این مردم است. آنچه به عنوان تجربه آموختم، برگرفته از سرمایه ملی است، بنابر‌این در این شرایط باید چه کرد؟ آیا نباید رئیس جمهوری بار مسئولیت را بر دوش بگیرد که ملی بیندیشد نه حزبی، همچنین باید مستقل، معتدل و کارآمد، بین‌الملل‌نگر، برنامه‌محور، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو نیز باشد".
روحانی افزود: رئیس جمهوری می‌خواهیم که جمهور مردم را ریاست کند، به همین جهت در این شرایط حساس و ویژه و به خاطر احساس مسئولیت و مشورتی که با بزرگان نظام داشتم، وارد صحنه می‌شوم.
وی با بیان اینکه بنده همواره به بزرگان نظام احترام می‌گذارم، خاطرنشان کرد: سال‌ها با آنها کار کردم؛ عزیزانی که با هم در مجالس مختلف دیده‌ایم، همه این عزیزان به همراه احزاب، تشکل‌ها و نخبگان به من گفته‌اند که تو وظیفه داری در این دوره حضور یابی و بار مسئولیت را بر دوش بگیری.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: من پیش پای ملت بن‌بستی نمی‌بینم‌ البته تدبیر باید جای بی‌تدبیری را بگیرد و باید خردجمعی جای تصمیم فردی را بگیرد و باید باور کنیم که مردم حاکم هستند.
روحانی اظهار داشت: معتقدم باید نخبگان، کارشناسان و سرمایه‌های ملی نظر بدهند تا از نظرات آنها استفاده شود. روزگار، روزگار فداکاری است و روزگار عافیت‌طلبی نیست لذا بیایید آبروها را هزینه کنید و برای عظمت کشور بزرگ خود کمر همت را ببندید چرا‌که ظرفیت ما بالاست و دارای توان و قدرت بالایی هستیم.
وی افزود: متاسفانه نیروی انسانی تحصیل‌کرده بیکار نیز داشته و سرمایه‌های خوبی داریم اما به خاطر بی‌تدبیری از حداکثر استفاده محروم شده‌اند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام موقعیت منطقه‌ای ایران را بی‌نظیر دانست و در عین حال گفت: متاسفانه از این موقعیت به دلیل فقدان برنامه استفاده نمی‌شود. من می‌خواهم بگویم که ما همه چیز داریم و فقط نیاز به یک مدیریت کارآمد داریم تا آن مدیر با استفاده از تمام توان‌های کارشناسی با بی‌تکبری در کنار متخصصان باشد البته نه در شعار بلکه در عمل، باید این موضوع تحقق یابد.
روحانی به روابط بین‌المللی ایران اشاره کرد و افزود: در روابط بین‌المللی باید براساس موضع عزت و شرافت ملی در جهت مذاکرات برد برد حرکت کرد، سیاست خارجی شعار نیست بلکه علم است. در سیاست خارجی ما نیاز به دانشمند و هنرمند داریم که از تجربه لازم برخوردار باشد.
وی با بیان این مطلب که دور جدید مدیریت آغاز می‌شود، افزود: این دور جدید مدیریت برپایه کنار گذاشتن ظرفیت‌های داخلی و توجه به وحدت و وفاق است. دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد. مگر می‌توان کشور را با یک جناح اداره کرد؟ اگر می‌شد، در این سال‌ها همه راضی می‌بودند. کشور را ملت اداره می‌کند نه حزب و یک جناح.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید از همه انسان‌های کارآمد استفاده کرد، اظهار داشت: هر کسی که این نظام را پذیرفته، باید از او بهره بجوییم. چرا باید با دلایل واهی بخش بزرگی از کشور و مدیران را منزوی کنیم؟ چرا این همه بازنشستگی زود‌هنگام با دلایل واهی در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد؟ مگر حق دارید سرمایه ملی را تلف کنید؟ بزرگان سرمایه‌های ملی هستند؛ مگر حق دارید به سرمایه‌های ملی که تمام عمرشان را صرف خدمت به نظام کردند، تهمت بزنید و با این تهمت‌ها و دروغ‌ها چهره‌های آنها را منکوب کنید؟
روحانی با تاکید بر اینکه باید باورمان شود که مالک کشور نیستیم، گفت: رئیس اجرایی کشور باید ایمان داشته باشد که امانتدار از سوی مردم است. ما باید احساس مالکانه را کنار بگذاریم، به چه حقی دست در جیب مردم می‌کنید و نصف پول آنها را برداشت می‌کنید؟ چرا ارزش پول ملی را نصف کرده‌اید؟ چرا هنوز هم شعار می‌دهید؟
وی با بیان اینکه ملاک برای مدیریت، شایستگی و نه وابستگی است، افزاد: در دوران جدید مدیریت باید اختلاف‌ها را کنار گذاشت و تنش‌های بین‌المللی را با اتکا به تدبیر و امید حل کرد که این کار شدنی است و بدانید تمامی این موارد با تدبیر و امید شدنی است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما نیاز به فرهنگ پویا، اقتصاد شکوفا و سیاست راهگشا داریم. اداره کشور باید براساس برنامه باشند نه بر اساس شعار و باید از همه نیروهای لایق و کارآمد استفاده کرد، همچنین همه مردم ایران باید احساس عدالت کنند؛ عدالت یعنی فرصت برتر.
روحانی اضافه کرد: همه اقوام، همه مذاهب و حتی اقلیت‌های دینی باید عدالت را احساس کنند، چراکه قانون اساسی برای همه اقوام و همه مردم حقوق برابر مقرر کرده است.
وی با بیان اینکه من اگر بار مسئولیت اجرای کشور را برعهده بگیرم، منشور حقوق شهروندی را تدوین خواهم کرد که در این منشور تمام مردم احساس برابری خواهند کرد، گفت: ‌دولت من دولت تدبیر و امید خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: گفتمان من در انتخابات نجات اقتصاد،‌ احیای اخلاق و تعامل با جهان خواهد بود. من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد.
روحانی با اشاره به حضور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آمده‌ام تا برای ایران اسلامی، برای نجات اقتصاد و تعامل سازنده با جهان و همچنین احیای اخلاق جامعه دولت تدبیر و امید را تشکیل دهم.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال‌، زنده‌ باد تدبیر، زنده باد امید، زنده باد تدبیر و امید، زنده باد اسلام و زنده باد ایران.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۹۲ به عنوان "‌حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" افزود: ما حماسه سیاسی را به فرمان رهبری در ۲۴ خرداد خواهیم آفرید. ما با دولت تدبیر و امید نیز حماسه اقتصادی را خواهیم آفرید.
**حسن روحانی اعلام کاندیداتوری کرد**
حجت‌الاسلام حسن روحانی بصورت رسمی و با شعار "دولت امید و تدبیر" اعلام کاندیداتوری کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک همایش انتخاباتی که از صبح روز گذشته در تالار آدینه در حال برگزاری است، به طور رسمی اعلام کاندیداتوری کرد.
وی "دولت تدبیر و امید" را به عنوان شعار انتخاباتی خود اعلام کرد.
در این همایش یاسر و فاطمه هاشمی از فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، علی یونسی، حسن غفوری‌فرد، تیمور علی‌عسگری، حجت‌الاسلام علوی، محمدباقر نوبخت سخنگوی ستاد روحانی، محمدرضا نعمت‌زاده رئیس‌ ستاد روحانی و فریدون جیرانی از کارگردانان سینما و تلویزیون حضور دارند.
**هاشمی و خاتمی قطعاً کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوند**
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می گوید، هاشمی و خاتمی قطعاً کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوند.
حسن روحانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز پنج شنبه در حاشیه همایش انتخاباتی‌اش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی قصد کاندیداتوری ندارند و قطعاً در انتخابات کاندیدا نمی‌شوند.
وی ادامه داد: بنده نیز به نفع هیچ‌کس کناره‌گیری نخواهم کرد و تا آخر در صحنه می‌مانم.
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا قرار است که آیت‌الله هاشمی از شما به صورت رسمی حمایت کنند، پاسخ داد:‌ باید از خودشان بپرسید.
**نوبخت: تغییر شرایط موجود "۲روش" دارد/ معرفی دوماهه روحانی به مردم مشکل است**
سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی اظهار داشت:نوبخت: کار مشکلی برای شناساندن حسن روحانی در طی دو ماه به مردم داریم.
محمدباقر نوبخت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه و سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در همایش انتخاباتی وی طی سخنانی اظهار داشت: هیچ کدام از ما که در اینجا جمع شده‌ایم، وضعیت موجود را مطلوب نمی‌دانیم و همه برای بهبود شرایط اجتماعی و زندگی‌مان تلاش می‌کنیم.
وی ادامه داد: برای تغییر این شرایط دو روش پیش رو داریم که یکی از مسیر تقنین و از مسیر قوه مقننه است؛ این، نیازمند آن است که ۱۵۰ نماینده در مجلس داشته باشیم.
سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات در روز ۲۴ خرداد ماه گفت: انتخابات بسیار تعیین کننده است و اگر درست انجام نشود، چه بلایی بر سر میراث امام و خون شهدا می‌آید و همه احزاب و نهادهای مدنی موظف هستند که زمینه یک انتخاب درست را فراهم کنند.
نوبختدر ادامه سخنانش اظهار داشت: چندی پیش طی جلسه‌ای که با احزاب اعتدال گرا داشتیم، طی بیانیه‌ای از حسن روحانی دعوت کردیم که در انتخابات حضور پیدا کند و امروز این انتظار به پایان می‌رسد.
وی با اشاره به کارنامه حسن روحانی در سال‌های گذشته گفت: در این زمان دو ماهه اندک، وظیفه داریم تا این شخصیت ارزنده را هرچه بیشتر به مردم معرفی کنیم و به علت زمان اندک تا انتخابات، کار بسیار مشکلی است.
سخنگوی ستاد انتخابات حسن روحانی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: همانطور که بسیجان و سپاهیان عزیز و ارتشیان سرافراز با نام حضرت زهرا (س) عملیات مشکل خود را آغاز می‌کردند، ما نیز در عرصه سیاسی باید با استعانت از این نام در دو ماه باید بتوانیم حسن روحانی را به مردم معرفی کنیم و وظیفه داریم برای بهبود کشور تمام تلاش خود را به کار گیریم.
**نعمت‌زاده: اداره کشور مستلزم حضور فردی مدیر است**
رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی می گوید، "در شرایط فعلی، اداره کشور مستلزم حضور فردی است که باتجربه، صالح، مدیر و دارای برنامه باشد و از تمام ظرفیت‌های موجود از طیف‌های مختلف استفاده کند."
محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی و وزیر صنایع دولت‌های سازندگی در ادامه برگزاری همایش انتخاباتی حسن روحانی اظهار داشت: فلسفه وجودی این همایش به منظور دعوت و حمایت از حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری است.
وی ادامه داد: حساسیت اوضاع فعلی کشور بر کسی پوشیده نیست و کشور در شرایط دشوار و خطیری قرار داریم.
رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: براساس اسناد بالادستی، قرار بود رشد اقتصادی ایران در سال ۹۱ ، ۸درصد باشد اما اکنون صفر و یا حتی زیر صفر است.
نعمت‌زاده همچنین تاکید کرد: در شرایط فعلی، اداره کشور مستلزم حضور فردی است که باتجربه، صالح، مدیر و دارای برنامه باشد و از تمام ظرفیت‌های موجود از طیف‌های مختلف استفاده کند.
**اطلاع دقیق دارم که هاشمی و خاتمی کاندیدا نمی‌شوند/ حمایت هاشمی از روحانی**
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات اظهار داشت: اطلاع دقیق دارم که هاشمی و خاتمی کاندیدا نمی‌شوند.
حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات صبح امروز پنجشنبه در حاشیه همایش انتخاباتی حسن روحانی در جمع خبرنگاران در مورد کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی اظهار داشت: اطلاع دقیق دارم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوند.
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا قرار است هاشمی و خاتمی از آقای روحانی حمایت کند؟ گفت: از آیت‌الله هاشمی خبر دارم که گفته‌اند حمایتش را از آقای روحانی اعلام می‌کند اما از خاتمی خبری ندارم.
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات ادامه داد: با توجه به اینکه حضور آیت‌الله هاشمی و آقای خاتمی در انتخهابات منتفی است، بهترین گزینه را آقای روحانی می‌دانم.
کد مطلب: 27322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *