۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳

شنیده‌ها، بیست و هفتم فروردین

روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های خود نوشت:
شنیده‌ها، بیست و هفتم فروردین
برکناری تمامی مدیران یک شرکت نفتی
شنیده شد که تمامی مدیران و کارمندان یک اداره نفتی مرزی توسط یک دستگاه نظارتی برکنار و اقوامش احضار شده‎اند. خراسان نوشت؛ پس از بررسی‌های چند ماهه یکی از دستگاه‎های نظارتی درباره فعالیت‎ها و اسناد اقدامات مسئولان شرکت نفت در یکی از مهم‌ترین مناطق مرزی کشور، تمامی مدیران و کارمندان این اداره از سمت خود عزل و برای توضیح درباره برخی انتقال‎های چند صدمیلیونی به حساب‎های نزدیکان خود احضار شده‎اند.

کاندیدای انتخابات نمی‌شوم
شنیده شد که سرمربی و بازیكن سابق پرسپولیس در آستانه ثبت‌نام از كاندیداهای شورای شهر تهران پیشنهادهایی از گروه‌های سیاسی داشته است. او یك پیشنهاد هم از حامیان چمران، رئیس فعلی شورای شهر داشته تا در كنار رسول خادم به عنوان چهره ورزشی لیست او كاندیدا شود. حمید استیلی در این مورد می‌گوید: «دعوت‌های زیادی شده از جانب جناح‌های مختلف تا در انتخابات شورای شهر، از لیست این جناح‌ها كاندیدا بشوم. اما من جمع‌بندی كردم و به این نتیجه رسیدم كه در انتخابات شورای شهر كاندیدا نشوم و قطعا روی تصمیم خود می‌مانم.»

راه‌اندازی رشته‌های مبارزه با جرائم اقتصادی
شنیده شد که رئیس‌پلیس آگاهی از راه‌اندازی رشته‌های مبارزه با سرقت و جرائم اقتصادی در دانشکده پلیس آگاهی دانشگاه علوم انتظامی خبر داد. سردار سيد حسن بتولي در این باره گفت: براساس چشم انداز ۲۰۱۲، نيروي انتظامي بايد سازماني ارزشمند، هوشمند، قانون مدار، مشاركت جو، چابك، علمي و مجهز به فن آوري روز و يكي از پليس‌هاي موفق در سطح آسيا باشد. رئيس پليس آگاهي گام اول براي رسيدن به هدف فوق را تقويت كيفي نيروهاي آگاهي دانست و افزود: براي جذب و گزينش نيروهاي كارآمد علاوه بر جذب نيرو از دانشگاه علوم انتظامي، از طريق روساي پليس استانها نسبت به انتخاب بهترين‌ها از ميان دانشگاهيان، نيروهاي بسيج و معاونت‌هاي آموزشي استان‌ها اقدام كرديم. بتولي با تاكيد براينكه نيروهاي پليس آگاهي بايد از تخصص‌هاي لازم برخوردار و كارآمد باشند،خاطرنشان كرد: در موضوعاتي نظير مبارزه با جرائم اقتصادي و تشخيص هويت نيازمند كارشناسان خبره هستيم تا از همان بدوخدمت موثر واقع شوند.

برادر مه آفريد تحت تعقيب اينترپل قرار گرفت
شنیده شد که به‌نظر مي‌رسد بعد از محمودرضا خاوري، نوبت مهرگان اميرخسروي برادر مه آفريد خسروي، متهم رديف اول پرونده اختلاس ۳هزار ميليارد توماني باشد. افکارنیوز نوشت؛ پيش از اين درحالي که نام محمودرضا خاوري در ليست پليس اينترپل قرار گرفته بود که نامي از برادر متهم رديف اول پرونده اختلاس سه هزار ميلياردي و همدست خاوري در اين فهرست به چشم نمي‌خورد. در آخرين اقدام پليس بين‌الملل در سال ۹۱، پليس بين‌الملل به درخواست ايران، محمود رضا خاوري، رييس سابق بانک ملي و از متهمان پرونده «اختلاس سه هزار ميليارد توماني» را در فهرست افراد تحت تعقيب قرار داد. در حال حاضر در اقدامي مثبت ديگر از سوي اينترپل، نام و مشخصات مهرگان اميرخسروي، در کنار نام محمودرضا خاوري در فهرست افراد تحت تعقيب قرار گرفته است. اينترپل اتهام او را رشوه، تقلب و کسب نامشروع مال با اختلاس (تقلب) عنوان کرده است. وي نيز بعد از افشاي اختلاس سه هزار ميليارد توماني بعد از محمودرضا خاوري دومين نفري بود که به کانادا گريخت. هر دوي اين افراد تابعيت کانادايي دارند. مهرگان اميرخسروي ۴۹ ساله و متولد رودبار است.

اعطای عالی‌ترین نشان بنین به احمدی‌نژاد
شنیده شد که رئيس‌جمهور بنين، عالي‌ترين نشان ملي كشورش را به محمود احمدي‌نژاد اعطا كرد. در مراسم ضيافت شام رئيس‌جمهور بنين كه به افتخار حضور احمدي‌نژاد در اين كشور برگزار شد، رئيس‌جمهور بنين به پاس قدرداني از تلاش وی در برقراري صلح و عدالت در جهان و گسترش روابط با كشورهاي آفريقايي با نگاه پيشرفت اين كشورها نشان عالي ملي بنين را به رئیس‌جمهور اعطا كرد.

عابدزاده دیگر شلاق نمی‌خورد
شنیده شد که دادگاه تجدید نظر، ۵۰ ضربه شلاق احمدرضا عابدزاده را به یک میلیون جزای نقدی بدل کرد. خبرآنلاین نوشت؛ احمدرضا عابدزاده که به دلیل مصاحبه علیه پزشک اسبق خود به ۵۰ ضربه شلاق از سوی دادگاه مطبوعات محکوم شده بود، حالا به حکم دادگاه تجدیدنظر و درحالی که خارج از ایران به‌سر می‌برد باید یک میلیون تومان به شاکی پرداخت کند. با این وجود گلر سرشناس فوتبال ایران این مجازات را عادلانه نمی‌داند و می‌گوید: عملی که سال‌ها قبل روی پایش انجام داده با موفقیت همراه نبوده و باعث مشکلاتی عدیده در زندگی او شده و دلیل این نقص را اشتباه پزشک خود می‌داند.

مرخصی هستم
شنیده شد که رئیس سازمان بازرسی کل کشورگفت: از زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی‌ام از سازمان بازرسی مرخصی گرفته‌ام. مصطفی پورمحمدی ادامه داد: من از زمان شروع فعالیت انتخاباتی‌ام در مرخصی به‌سر می‌برم و جانشین دارم. قائم‌مقام سازمان نیز انسان فرهیخته و توانمندی است و از عهده کار‌ها برمی‌آید.

مذاکره برای ساخت فیلم تبلیغاتی عارف
شنیده شد که یکی منبع نزدیک به عارف گفت: برای ساخت فیلم تبلیغاتی معاون اول دولت خاتمی با «کمال تبریزی» مذاکراتی صورت گرفته و گزینه یدا... صمدی صحیح نیست. برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری گزارش داده بودند که فیلم تبلیغاتی محمد‌رضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که معاون اولی دولت اصلاحات را در کارنامه خود دارد توسط مجید سرسنگی و یدا... صمدی ساخته می‌شود اما یک منبع نزدیک به عارف گفت که تهیه فیلم تبلیغاتی عارف توسط کمال صمدی رد و گزینه یدا... صمدی نیز درست نیست و با کمال تبریزی مذاکراتی برای تهیه این فیلم صورت گرفته است.

احساس تکلیف به نیامدن می‌کنم!
شنیده شد که یک منبع نزدیک به فتاح با اعلام این مطلب گفت: در ماه‌های اخیر برخی گروه‌های سیاسی، نام پرویز فتاح را به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی مطرح کرده‌اند و این درحالی است که وی از همان ابتدا به کسانی که برای دعوت از او به کاندیداتوری نزد او رفته‌اند گفته است که قصدی برای ورود به این عرصه ندارد و این موضع، همچنان پابرجاست به‌طوری که در ابتدای امسال نیز در دیدارهای نوروزی با افراد مختلف گفته است که همانند یک سال قبل، همچنان بر نیامدن تأکید دارد . عصرایران نوشت؛ وی تصریح کرد: مهندس فتاح  گفته است که خدمت به کشور، الزاماً با احساس تکلیف برای آمدن و کاندیدا شدن میسر نمی‌شود بلکه گاه احساس تکلیف به نیامدن، گزینه ارجح است. فتاح تاکید دارد که کم شدن ولو یک نفر از جمع کاندیداهای ریاست‌جمهوری، می‌تواند کمک شایانی به نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی  برای اجماع  داشته باشد و لذا در این مرحله، مشارکت خود در فرایند انتخابات را در «عدم کاندیداتوری» و صرفا «رأی دادن» تعریف کرده است.
کد مطلب: 27570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *