۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۵

شنیده‌ها، سوم اردیبهشت

روزنامه آرمان در ستون شنیده‌ها نوشت:
شنیده‌ها، سوم اردیبهشت
اظهار نظر انتخاباتی ناطق‌نوری
شنیده شد که عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نظرش درباره کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم را بعد از تائید صلاحیت‌ها بیان می‌کند. حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری که در حاشیه مراسم یادبود آیت‌ا... رضوانی عضو فقید فقهای شورای نگهبان در مدرسه عالی شهید مطهری با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد اظهار کرد: نظرش درباره نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم را پس از تایید صلاحیت‌ها بیان می‌کند. وی این جمله را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که پرسید آیا از کاندیداهای خاصی در انتخابات آتی حمایت خواهد کرد؟ عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین درخصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم و همچنین تکثر کاندیداها در این انتخابات به ذکر این جمله بسنده کرد که هنوز چیزی مشخص نیست؛ اصلا نمی‌دانم در این انتخابات چه می‌شود.

پیشتازی ‌هاشمی در نظرسنجی سیما
شنیده شد که در تازه‌ترین نظرسنجی صداوسیما آیت‌ا...‌هاشمی در رتبه نخست قرار دارد. انتخاب نوشت؛ پس از ‌هاشمی، سیدمحمد خاتمی با فاصله‌ای اندک رتبه دوم را در اختیار دارد.این درحالی است که فاصله این دو با دیگر کاندیداهای احتمالی انتخابات، بسیار زیاد گزارش شده است. پس از این دو، محمدباقر قالیباف رتبه سوم را در اختیار دارد. شهردار تهران نسبت به آخرین نظرسنجی صداوسیما، افت محسوسی داشته و ظاهراً آرای او به سید علی‌اکبر ولایتی اضافه شده است .پس از قالیباف، مشایی، ولایتی، حدادعادل و محسن رضایی به ترتیب در رتبه چهارم، پنجم و ششم قرار دارند. پیش از این و در نظرسنجی که پیش از عید توسط صداوسیما انجام شده بود، رئیس دولت اصلاحات در رتبه نخست قرار داشت و پس از آن ‌هاشمی و سپس قالیباف رتبه‌های بعدی را در اختیار داشتند.

دو بار افتتاح برای یک پروژه
شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد برای بار دوم یک پروژه را افتتاح کرد. پس از افتتاح و آغاز رسمی محصول استراتژیک MEK در پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۱ توسط رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، دیروز رئیس‌جمهور برای بار دوم این مجتمع پتروشیمی را در بندر ماهشهر افتتاح کرد. مهر نوشت؛ تولید رسمی محصول در مجتمع پتروشیمی شیمی تکس آریا پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۱ با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور و رستم قاسمی وزیر نفت انجام شد .با گذشت نزدیک به دو ماه این مجتمع کوچک پتروشیمی دوم اردیبهشت ماه توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری و رستم قاسمی وزیر نفت برای بار دوم افتتاح رسمی شد.

مشایی به آزادی آمده بود
شنیده شد که اسفندیار رحیم‌مشایی برخلاف گفته‌ها پنجشنبه در ورزشگاه آزادی حاضر بوده است. فاطرنیوز نوشت؛ برخلاف همه گفته‌های اصولگرایان مبنی بر اهداف تبلیغاتی دولت از این جشن به سود اسفندیار رحیم‌مشایی، وی اصلا بنا نبوده در این مراسم حضور یابد و عدم حضور وی در استادیوم آزادی در آن روز نیز گواهی بر این مساله بوده است. اخبار موثق حکایت از آن دارد که مشایی به همراه محمود احمدی‌نژاد و سوار بر خودروی رئیس‌جمهور به استادیوم آزادی آمده بود، اما در این حین محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، با دیدن جمعیتی بسیار کمتر از میزان پیش‌بینی در استادیوم و همچنین جو این ورزشگاه، طی تماسی، از مشایی می‌خواهد که به هیچ‌وجه از خودرو پایین نیامده و همراه احمدی‌نژاد در جایگاه ویژه حضور نیابد. رحیم‌مشایی نیز استادیوم را ترک گفت و عازم بهشت‌زهرا شده و بر سر قبر عسل بدیعی حضور یافت.

پنی‌سیلین قاچاق جان ۵ ایرانی را گرفت
شنیده شد که بررسی‌های پزشکی‌قانونی نشان داد که ۵ نفر در کشور به دلیل تزریق پنی‌سیلین چینی، جان سپرده‌اند. افکارنیوز نوشت؛ دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران گفت: فردی ۴۰ ساله با بیماری چرک کردن گلو به پزشک مراجعه می‌کند و پزشک برای وی پنی‌سیلین تجویز می‌کند. این بیمار پنی‌سیلین تجویزشده توسط پزشک را تزریق کرده و بعد از تزریق به تب و لرز و پایین آمدن فشارخون دچار شده و راه تنفسی وی بسته می‌شود که با انجام عملیات احیا به هوش نیامده و متاسفانه بعد از ۱۵ دقیقه فوت می‌کند. وی با اشاره به این پرونده اظهار کرد: نتایج رسیدگی به این پرونده نشان داد که این بیمار به دلیل استفاده از پنی‌سیلین وارداتی از چین، جان خود را از دست داده است. خسرونیا افزود: این فرد بیماری خاصی نداشته و تنها به دلیل چرک کردن گلو به پزشک مراجعه کرده بوده و مشکل اصلی این بوده که این پنی‌سیلین‌ها به صورت قاچاق وارد شده و هیچ نشانه‌ای برای مشخص شدن تقلبی بودن آنها وجود ندارد.

پیگیری عجیب یک بانک برای جبران «اختلاس»
شنیده شد که یک بانک چنان پیگیر خسارات اختلاس یکی از کارمندانش شده که پدر اختلاس‌کننده بخشی از آن را برای حفظ آبرو برگردانده است. خراسان نوشت؛ یکی از بانک‌هایی که در ماجرای فساد بزرگ بانکی نیز متحمل خسارات قابل‌توجهی شد، پس از آنکه متوجه خروج یکی از کارکنان شعب خود در جنوب کشور به خاطر اختلاس ۹۰ میلیون تومانی شد، اقدامات متعدد قضایی برای بازداشت اموال وی انجام داده و آنقدر موضوع را به‌طور جدی پیگیری کرده که پدر این کارمند برای حفظ آبروی خانواده خود تاکنون مبلغ ۳۶ میلیون تومان به بانک پرداخت کرده است.

افسانه بایگان: از سوی دولت کاندیدا شدم
شنیده شد که افسانه بایگان ضمن تائید ثبت‌نامش در انتخابات شورای شهر گفت: من برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران اقدام کردم. وی در پاسخ به اینکه از سوی چه نهاد یا ائتلافی برای این حضور انتخاباتی اقدام کرده است؟ توضیح داد: من از سوی دفتر نهاد ریاست‌جمهوری در انتخابات شوراها شرکت کردم. این بازیگر درباره برنامه‌هایی که برای حضورش در شورای شهر تهران دارد توضیح داد:‌ قطعا برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ و هنر دارم اما فکر می‌کنم کمی زود است در اینباره صحبت کنم البته امیدوارم بتوانم در بخش‌های دیگر هم کمک کنم. البته پیش از این نیز هنرمندانی چون امید و امین زندگانی، دانیال عبادی، الهه رضایی و... در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

شرایط برگزاری مناظره‌های انتخاباتی
شنیده شد که مهدی فرجی، مدیر شبکه یک درباره مناظره‌هایی که همچون دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری برای نامزدها در رسانه ملی در نظر گرفته شده است، توضیحاتی ارانه داد. جوان‌آن‌لاین نوشت؛ وی گفت: اگر تعداد کاندیداها محدود باشد، برگزاری مناظره‌ زنده ممکن است. البته شرط ما برای امکان برگزاری مناظره برای آنها تاییدشان توسط شورای نگهبان است. وی همچنین درباره یکی از مجریان این شبکه که برای وی پرونده قضایی تشکیل شده بود، افزود: هیچ حکم قضایی مبنی بر قطع رابطه با این مجری دریافت نکرده‌ایم. وی افزود: در نتیجه این مجری می‌تواند همچنان در شبکه یک اجرا کند.

یک تغییر دیگر در دولت
شنیده شد که با حکم غلامحسین الهام، عباس زارع‌نژاد به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب شد. با حکم «غلامحسین الهام»، «عباس زارع نژاد» جایگزین «سید ضیاءالدین نورالدینی» در شورای اطلاع رسانی دولت شد .سید ضیاءالدین نورالدینی از دی ماه ۸۹ با حکم رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و رئیس شورای اطلاع‌ رسانی دولت به عنوان دبیر این شورا منصوب شده بود؛ عباس زارع نژاد پیش از این مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت بود.
کد مطلب: 28210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *