۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۷

نقش جهان باز هم قربانی گرفت، دو کارگر چگونه کشته شدند؟

ساعت ۱۸ و ۲۴ دقیقه در روز ۲۲ فروردین ماه، تماسی با فوریت‌های پزشکی اصفهان برقرار شد که حاکی از سقوط جرثقیل‌های ساختمان و مصدومیت شدید دو نفر حکایت داشت.
«منابع خبری ایلنا مدعی‌اند که حادثه پنجشنبه گذشته در ورزشگاه نقش‌جهان رخ داده و فعلا دستگاه قضایی، اداره‌ کار و بیمه مشغول تحقیق در این زمینه هستند تا مقصر مشخص شود.»

در حالی که انتشار خبری از یک منبع آگاه درباره وقوع سانحه در بزرگ‌ترین و جنجالیترین پروژه عمرانی اصفهان، دوباره ورزشگاه نقش جهان را خبرساز کرده و خبرگزاری كار به دنبال جزئیات مرگ این دو برای تشخیص علت و مقصران احتمالی این حادثه كاری است، مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از پاسخگویی خودداری می‌كنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در اصفهان، خبر سقوط یک جرثقیل سنگین وزن در ورزشگاه نقش‌جهان که به بخشی از سازه ورزشگاه آسیب رسانده و مرگ دو کارگر را به دنبال داشته از سوی یک منبع آگاه در در شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور اعلام شده است و پس از آن مدیر روابط عمومی اورژانس اصفهان در گفتگو با ایلنا خبر فوت دو كارگر در حادثه سقوط جرثقیل‌های ورزشگاه نقش جهان را تایید کرده است.

عباس عابدی درباره این حادثه گفت: ساعت ۱۸ و ۲۴ دقیقه در روز ۲۲ فروردین ماه، تماسی با فوریت‌های پزشکی اصفهان برقرار شد که حاکی از سقوط جرثقیل‌های ساختمان و مصدومیت شدید دو نفر حکایت داشت.

وی این مصدومان را از افراد حاضر در محل معرفی کرد و گفت: پس از اعزام دو واحد امدادی آمبولانس و چهار تکنیسین در محل حادثه، مشخص شد یکی از مصدومان بر اثر شدت جراحات فوت کرده است، مصدوم دیگر نیز در صحنه احیا و پس از نیم ساعت به بیمارستان دکتر غرضی منتقل شد که بر اساس گزارش‌های بعدی، او نیز بر اثر شدت جراحات در بیمارستان کاشانی فوت کرد.

اظهار بی‌اطلاعی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان
رضا صدرایی مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع به ایلنا گفت: پیمانکاری که مسوول ساخت و تکمیل ورزشگاه نقش جهان است به صورت مستقیم زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در تهران فعالیت می‌کند و تربیت بدنی اصفهان تنها بهره بردار این پروژه به شمار می‌رود.

وی برای پی گیری اخبار بیشتر و دقیق‌تر دراین باره از خبرنگار ما خواست تا زمان به روز رسانی سایت خبری این اداره کل متنظر بماند.

از سوی دیگر تماس‌های متعدد با محمدرضا محمدجواهری، مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز به نتیجه نرسید و همچنان خبر مرگ دو کارگر به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در ساخت ورزشگاه نقش جهان اصفهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است كه منابع خبری ایلنا مدعی‌اند که حادثه پنجشنبه گذشته در ورزشگاه نقش‌جهان رخ داده و فعلا دستگاه قضایی، اداره‌ کار و بیمه مشغول تحقیق در این زمینه هستند تا مقصر مشخص شود.

این منبع آگاه در مورد میزان خسارت وارد شده به سازه ورزشگاه اضافه کرد: آسیب وارده به سازه ورزشگاه بسیار اندک بوده است و برخی از قسمت‌های جرثقیل به سازه بالا برخورد کرده که آسیب بسیار اندکی به سازه ورزشگاه نقش‌جهان وارد کرده است. اما پس از این اتفاق پروژه متوقف نشده بلکه بخشی از پروژه که اتفاق در آنجا رخ داده متوقف شده تا کارهای قانونی انجام شود.

پی گیری های این رسانه برای ارسال اخبار بعدی ادامه داد.
کد مطلب: 27592
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *