۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۸
نماینده پارلمان قرقیزستان:

استخدام جوانان قرقیز برای شرکت در جنگ سوریه

یک عضو مجلس قرقیزستان در جلسه پارلمان این کشور گفت: برخی گروه‌ها جوانان قرقیز را در جنوب این کشور برای شرکت در جنگ سوریه استخدام می‌کنند.
به گزارش فارس، پایگاه خبری «آکی‌پرس» اعلام کرد که «داستان جمعه‌بیک‌اف» یک عضو مجلس قرقیزستان امروز (۲۸ فروردین) در جلسه پارلمان این کشور اظهار داشت: برخی گروه‌ها جوانان را در استان «اوش» برای شرکت در جنگ سوریه استخدام می‌کنند.
این نماینده پارلمان قرقیزستان که عضو فراکسیون «آته ژورت» است با بیان این مطلب، تصریح کرد که این جوانان در مساجد مختلف واقع در «آراوان» و نواحی دیگر استان اوش از سوی افرادی با هویت نامشخص استخدام می‌شوند.
عضو پارلمان قرقیزستان که خود نماینده این منطقه است همچنین افزوده است که در ۲ روز اخیر ۱۵ نفر از خانواده‌های این منطقه به طور کتبی به وی مراجعه کرده و خواستار جلوگیری از این عمل شده‌اند.
بنابر ادعای پدران و مادرانی که به این عضو پارلمان نامه ارسال کرده‌اند، فرزندان آنان ابتدا در مساجد به استخدام سازمان‌های مذهبی درآمده و پس از مدتی از طریق ترکیه برای شرکت در جنگ به سوریه اعزام شده‌اند.
این عضو مجلس قرقیزستان تصریح کرده است که در حال حاضر یک نماینده دیگر فراکسیون حزب آته ژورت به همراه ۲ مادری که فرزندان آنان از این طریق به ترکیه فرستاده شده‌اند به منظور روشن شدن این مسئله به «استانبول» سفر کرده‌ است.
نماینده پارلمان قرقیزستان با مطرح کردن این موضوع از رئیس مجلس و نماینده رئیس جمهور در پارلمان درخواست کرد که این مسئله را تحت پیگیری قرار دهند.
کارشناسان بر این باورند که اگر این ادعای عضو مجلس قرقیزستان واقعیت داشته باشد با توجه به این که ترکیه از گروه‌های مخالف دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه حمایت می‌کند، پس این جوانان قرقیز و احتمالا جوانانی از سایر کشورهای جامعه همسود توسط سازمان‌های مذهبی استخدام شده و در جبهه مخالفان نظام سوریه قرار می‌گیرند.
کد مطلب: 27710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *