۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۷

مادورو دستور حفاظت از نامزد شکست خورده انتخابات را صادر کرد

رییس جمهوری منتخب ونزوئلا ضمن ممنوع کردن تظاهرات مخالفان و هشدار قاطع به آنان برای جلوگیری از خشونتها، از نیروهای امنیتی خواست مسئولیت حفاظت از امنیت کاپریلس را نیز بر عهده بگیرند.
به گزارش ایرنا، رسانه های خبری ونزوئلا امروز چهارشنبه گزارش دادند که مادورو که هم اکنون کفیل ریاست جمهوری به شمار می رود، این دستور را در پی اوج گرفتن خشونتها در کشور از سوی طرفداران کاپریلس صادر کرد.
کاپریلس که تاکنون حاضر نشده است شکست خود را در انتخابات بپذیرد، روز دوشنبه گذشته از هواداران خود خواسته بود با کوبیدن بر قابلمه ها و ایجاد سرو صدا به نتایج اعلام شده آرا اعتراض کنند اما این اعتراض با بروز خشونت از سوی هواداران وی و حمله آنها به چند دفتر انتخاباتی حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، درمانگاهها و اجتماعات مردمی و مرگ ۷ نفر منجر شد.
در پی این رویدادها، رییس جمهوری منتخب ونزوئلا ضمن ممنوع کردن تظاهرات مخالفان و هشدار قاطع به آنان برای جلوگیری از خشونتها، از نیروهای امنیتی خواست مسئولیت حفاظت از امنیت کاپریلس را نیز بر عهده بگیرند.
مادورو در یک پیام اینترنتی در صفحه توییتر خود گفت:ˈمن مرد صلح و کلام هستم و به سرویس هوشمندی ملی دستور داده ام به رغم اینکه کاندیدای ریاست جمهوری از حزب راستگرا، آنهایی را که از وی حفاظت می کردند از خود دور کرده است، به حفاظت از وی بپردازند.ˈ
وی افزود:ˈمخالفان دولت در دیوانگی نفرت و درماندگی خود، قادر به انجام هر چیزی هستند اما من از آنها می خواهم عقل و درایت بخرج دهند و از تنگ نظری و خشونت های فاشیستی دست بردارند.ˈ
مادورو در همین راستا فاش کرد گزارشهایی دریافت کرده است که نشان می دهد راستگرایان کشورش در حال تشکیل گروه هایی با دستمال های قرمز (رنگ حزب حاکم متحد سوسیالیست ونزوئلا) هستند تا با حمله به خودی ها و طرفداران خویش، وانمود کنند به گروه های مخالف دولت حمله شده است.
رییس جمهوری منتخب با تاکید بر اینکه مخالفان دولت، مسئول بروز نا آرامی ها در کشور هستند، خطاب به آنها افزود:ˈ شما، فاشیست ها از دیگران نفرت دارید و کشور را از خشونت پر کرده اید. شما باید مسئولیت خود را در این زمینه به گردن بگیرید.ˈ
مادورو در عین حال از مردم ونزوئلا خواست ˈفاشیست ها و افراد خشنˈ را در هر کجا که باشند، در انزوا قرار دهند و بگذارند دستگاه قضایی کشور مطابق قانون و عدالت به عاملان جنایت ها و تخریب ها رسیدگی و آنها را مجازات کند.
بنا به گزارشها، از روز یکشنبه گذشته تاکنون به دلیل موج خشونت های پس از انتخابات ۷ نفر در ونزوئلا کشته و ۶۱ نفر مجروح شده اند.
 
کد مطلب: 27796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *