۰
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۱

مبارزات داغ انتخاباتي در ونزوئلا

مادورو از باراک اوباما و سازمان سیا خواست از توطئه چینی برای ترور کاپریلس و زدن جرقه کودتا دست بردارند، در مقابل هنریکو کاپریلس رهبر مخالفان نیز مادورو را دست نشانده هاوانا خواند و وعده داد محموله های نفت یارانه ای به کوبا را قطع می کند.
انتخاب: نیکلاس مادورو کفیل ریاست جمهوری ونزوئلا بار دیگر ادعاهای خود را مبنی بر توطئه آمریکا برای ترور کاپریلس رهبر مخالفان مطرح کرد و کاپریلس نیز قول داد در صورت انتخاب شدن ، کمک های نفتی به کوبا را قطع کند.
مادورو از باراک اوباما و سازمان سیا خواست از توطئه چینی برای ترور کاپریلس و زدن جرقه کودتا دست بردارند. وی گفت که هدف آمریکا از این کار مقصر جلوه دادن دولت ونزوئلا و ایجاد تنفر و انزجار داخل این کشور است.
از طرف دیگر ، هنریکو کاپریلس رهبر مخالفان نیز مادورو را دست نشانده هاوانا خواند و وعده داد محموله های نفت یارانه ای به کوبا را قطع می کند.وی گفت:« کمک به دیگر کشورها پایان می یابد و حتی یک قطره نفت نیز به دولت کاسترو نخواهد رسید. کاسترو از مردم ونزوئلا برای غنی ساختن دولت خودش استفاده کرده است.البته مردم دو کشور برادر هستند و من منظورم مردم کوبا نیست.»
مادورو درنظرسنجي انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا ازرقيب خود پيشي گرفت
نیکلاس مادورو کفیل ریاست جمهوری ونزوئلا در نظرسنجی عمومی با چهارده ممیز چهار درصد امتیاز از هنریک کاپریلس رقیب اصلی خودش در انتخابات ریاست جمهوری آوریل پیشی گرفت.
این نظرسنجی که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد توسط موسسه داتانالیسیس صورت گرفت.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کاراکاس ، این نظرسنجی مشخص کرد ۴۹.۲ درصد از مردم در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم آوریل احتمالا به مادورو رای خواهند داد.
بر اساس همین نظرسنجی کاپریلس در این انتخابات احتمالا سی و چهار ممیز هشت درصد از آراء‌ مردم را به خود اختصاص خواهد داد.
این نظرسنجی دوشنبه گذشته زمانی آغاز شد که مادورو پنجاه ساله و کاپریلس چهل ساله رسما نامزدی خودشان را به مسئولان برگزاری انتخابات ونزوئلا اعلام کردند.
مادورو که روز هشتم مارس به عنوان کفیل ریاست جمهوری ونزوئلا سوگند یاد کرد به صورت موقت ریاست جمهوری این کشور را بر عهده خواهد گرفت.
سیاستمداران بر این باورند که مادورو در طول تبلیغات انتخاباتی نیز همچنان از رقیب خود جلوتر خواهد بود.
در همین نظرسنجی مشخص شد شصت و پنج درصد از مردم معتقدند مادورو در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد در حالی که تنها پانزده درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالف این موضوع بودند.
کد مطلب: 26304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *