۲
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۲
آیا رسانه ملی برای پوشش انتخابات آمادگی دارد؟

رسانه ملی آتش بیار دعوای کوررش باقری و بهداد سلیمی

رسانه ملی آتش بیار دعوای کوررش باقری و بهداد سلیمی

برنامه ورزشی وقت اضافه شبکه یک سیما به مدد یک مجری بی تجربه و نداشتن سیاست مشخص از سوی رسانه ملی برای برنامه های چالشی تبدیل به رینگ بوکس دو قهرمان سابق و فعلی ورزنه برداری کشور شد تا باردیگر کارشناسان رسانه وسیاست نسبت به توانمندی رسانه ملی برای پوشش مناسب انتخابات و مناظره ها ابراز نگرانی کنند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر کورش باقری و بهداد سلیمی به برنامه دیشب وقت اضافه دعوت شده بودند تا درباره وزنه برداری کشور صحبت کنند اما از قرار معلوم هیچکدام خبر نداشتند که قرار است درباره مشکلاتشان در تیم ملی با یکدیگر به مناظره بنشینند. مجری خام و نا پخته برنامه خودش آتش دعوا را روشن کرد واز سلیمی خواست که روشن و صریح انتقاد کند و انتقادهای صریح سلیمی و واکنش باقری آنقدر تند بود که مجری کار هر چه کرد نتوانست فضای برنامه را جمع کند و در نهایت مردم که پای رسانه ملی نشسته بودند شاهد یک دعوای تمام عیار بودند. دعوایی که هیچ بار فنی نداشت، هیچ حرف به دردبخوری که برای آینده وزنه برداری در آن مفید باشد نبود؛ هیچ چیزی نبود و ورزش کشور این شکست بزرگ را مدیون رسانه ملی است.
البته رسانه ملی قبلا هم آزمون مشابه ای را در انتخابات سال ۸۸ و در مناظره های معروف انتخاباتی با نمره بد پس داده بود. از همان زمان بود که فرهنگ سیاست ورزی بگم بگم باب شد و تا امروز دامن سیاست، اخلاق و زندگی مردم را گرفته است.
مشخص است که صدا وسیما نه تنها مجریان آموزش دیده و با سواد رسانه ای مناسب برای برگزاری مناظره ها و شبه مناظره ها ندارد بلکه خط مشی مخص و تدوین شده ای هم در این باره ندارد. هدف از برگزاری نشست مشترک میان باقری و سلیمی چه بود؟ قرار بود از دل این شبه مناظره چه فایده ای برای وزنه برداری کشور باقی بماند؟ مجری برنامه چه ذهنیت و طرحی برای اجرای برنامه داشت؟
چرا صدا وسیما علی رغم همه ادعایی که درباره فراگیری وتاثیرگذاری دارد و مدعی است که در نبرد رسانه ای توانسته شبکه های ماهواره ای را شکست دهد، اینگونه بی برنامه، هیجانی ودستپاچه عمل می کند؟
این عملکرد صدا وسیما باعث می شود که کارشناسان حوزه رسانه و سیاست باردیگر درباره نوع عمکلکرد این رسانه در انتخابات آتی احساس نگرانی کنند. انتخابات ریاست جمهوری در کمتر از دوماه دیگر برگزارمی شود واگر صدا وسیما قرار باشد در پوشش انتخابات و برگزاری همین قدر بی برنامه بی هدف و هیجان زده باشد Tنتیجه خوبی نخواهد داشت.

کد مطلب: 27833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *