۰
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۶
کری مدعی شد:

ایران مسئول حمله ماه فوریه به پایگاه منافقین است

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ایران در حمله موشکی به اردوگاه آزادی منافقین در عراق که به کشته شدن ۷ منافق انجامید دست داشته است.
تسنیم: به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی ایران را مسئول حمله به پایگاه گروهک تروریستی منافقین در عراق در ماه فوریه سال جاری دانست و احتمال داد اینگونه حملات مجددا تکرار شود.
اظهارات کری در حالی بیان می شود که منافقین پیشتر مدعی شده بودند ایران در حمله به اردوگاه آزادی که یک پایگاه قدیمی متعلق به آمریکا بوده دست داشته است.
در این اردوگاه که نزدیک بغداد، پایتخت عراق است، ۳ هزار منافق زندگی می کرده که در جریان حملات موشکی ۷ نفر از آنها جان باخته اند.
جان کری که در کمیته امور خارجی خانه نمایندگان آمریکا سخن می گفت از مطرح کردن این موضوع با نوری المالکی، نخست وزیر عراق در طول سفر خود به این کشور خبر داد و گفت: آمریکا نگران امنیت اعضای این گروهک در خاک عراق است.
وی همچنین نسبت به سرعت کند تلاش ها برای اسکان اعضای گروهگ منافقین ابراز نگرانی کرد و گفت: ما با کشورهای بسیاری در این باره مذاکره کردیم ولی از سوی بسیاری از کشورها پاسخ منفی شنیده ایم.
وزیر خارجه آمریکا افزود: قرار بود ۲۵۰ تن از اعضای منافقین در کشور آلبانی اقامت کنند ولی با مخالفت منافقین مواجه شدیم. تاکنون هیچ یک از اعضای منافقین به آلبانی سفر نکرده اند.
هفته گذشته دفتر گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن، پایتخت آمریکا افتتاح شد.
کد مطلب: 27840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *