۰
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۹

بیانیه هوشمندانه امارات در واکنش به حمله ترکیه به شمال عراق

 امارات متحده عربی هدف گرفتن منطقه تفریحی در استان دهوک واقع در اقلیم کردستان عراق که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد را محکوم کرد
بیانیه هوشمندانه امارات در واکنش به حمله ترکیه به شمال عراق
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا، امارات متحده عربی در بیانیه ای که در «وام» خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده است، بدون نام بردن از ترکیه حمله روز چهارشنبه به منطقه کردشگری شهر «زاخو» در استان دهوک عراق را به شدت محکوم کرد. 
در این بیانیه که امروز جمعه از سوی وزارت امور خارجه امارات صادر شده آمده است که امارات متحده عربی هدف گرفتن منطقه تفریحی در استان دهوک واقع در اقلیم کردستان عراق که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد را به شدت محکوم می کند.
در این بیانیه تاکید شده که امارات متحده عربی این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می کند و تمام اشکال خشونت را با هدف بی ثبات کردن امنیت و ثبات و مغایر با ارزش ها و اصول انسان دوستانه را مردود می داند. 
امارات متحده عربی در ادامه بیانیه با تاکید بر برقراری امنیت و ثبات در عراق، همبستگی و همراهی خود با تمام اقدامات انجام شده از سوی عراق برای حفظ حاکمیت، امنیت و ثبات در این کشور را اعلام کرد. 
روز چهارشنبه در حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک مکان تفریحی - گردشگری در شهر زاخو واقع در استان دهوک عراق 9 غیرنظامی کشته و 22 نفر دیگر زخمی شدند. 
«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در این باره اعلام کرد که هنگام این حمله بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گردشگر که بیشتر آنها از ساکنان بغداد و استان های جنوبی عراق بودند در محل حضور داشتند.
هدف گرفتن این مرکز و در پی آن کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی عراقی، خشم و انزجار گسترده مردم و مقام های این کشور را برانگیخت و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر دیروز پنجشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.
شورای وزیران عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» وزارت خارجه این کشور را مامور کرد تا پرونده ای کامل را از تجاوزهای مکرر ترکیه به حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن تهیه کند؛ پرونده ای که قرار است مبنای شکایت فوری بغداد از آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل باشد.
بر اساس برآورد برخی سایت ها و کانال های خبری عراقی مانند صابرین نیوز، دولت ترکیه در طول ۷ ماه گذشته ۲۸۱ حمله به استان های دهوک، اربیل، سلیمانیه و موصل در شمال عراق انجام داده است.
کد مطلب: 169409
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *