۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۸
لاوروف:

اقدامات اتحادیه عرب، الابراهیمی را وادار به استعفا می‌کند‌

سرگئی لاوروف اعلام کرد، اقدام اتحادیه عرب در به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوریه به عنوان نماینده مشروع مردم سوریه، سرانجام اخضر الابراهیمی را وادار به استعفا می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه سوریه در اظهاراتی مطبوعاتی در حاشیه نشست کمیته امور بین‌الملل و مجلس دومای روسیه گفت: چطور این امکان وجود دارد که اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه و این شخص حرفه‌ای و بی‌طرف به کار خود بپردازد در حالی که یکی از سازمان‌هایی که وی را به میانجی‌گری میان دولت و مخالفان سوریه مکلف کرده است، خود به هیچ وجه از مذاکرات حمایت نمی‌کند.
لاوروف تصریح کرد: اتحادیه عرب اعلام کرد که دولت سوریه غیرمشروع است و ائتلاف مخالفان سوریه را به عنوان تنها نماینده تمام مردم سوریه به رسمیت شناخت، در حالی که ائتلاف مخالفان سوری نماینده تمامی مخالفان هم نیست.
وی با بیان اینکه اتحادیه عرب تصمیمی مبنی بر افزایش ارائه سلاح به مخالفان مسلح سوریه اتخاذ کرد، اعلام داشت که اخضر الابراهیمی که از سوی سازمان ملل و اتحادیه عرب موظف شد که دولت و مخالفان سوریه را به پای میز مذاکره بنشاند، بر این باور است که اتحادیه عرب مانع از مذاکرات میان مخالفان و دولت سوریه شده است.
کد مطلب: 27855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *