۱
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۱

اهداء نشان فرهنگی کین گو به مشایی + عکس

اهداء نشان فرهنگی کین گو به مشایی + عکس
فعالیتهای بین المللی اسفندیار رحیم مشایی در قالب شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و دبیرخانه جنبش عدم تعهد، که برخی اعتقاد دارند با هدف بالابردن هزینه رد صلاحیت او در صورت کاندیداتوری احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد به مرور زمان افزایش می یابد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در تازه ترین نمونه، بر اساس گزارش شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، نشان فرهنگی کین گو از سوی مسئولان شهر " وایمار " به مشایی اهداء شد؛ هر چند که مشخص نشد مشایی چه خدمات ارزنده فرهنگی انجام داده که شایسته دریافت این نشان شناخته شده است.
مشایی در این مراسم با اشاره به علاقه متقابل مردم ایران و آلمان، سوابق تاریخی این کشور را بسیار خوب توصیف و اظهار داشت : در سوابق بین دو کشور هیچ نقطه تاریکی را سراغ نداریم . وی با اشاره به کمیت قابل توجه ایرانیان مقیم کشور آلمان گفت : ایرانیان در مهاجرت به دیگرکشورها ،یکی از نقاطی را که بسیار پسندیدند کشور آلمان است . وی مناسبت های فرهنگی بین دو ملت را پایدار و ثمر بخش تر از مناسبات سیاسی و اقتصادی دانست و از خدمات شهردار وایمار و نماینده وی وزحمات ارزشمند پیروزان محبوب موسس خانه ایران در وایمار در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از حافظ در آلمان تقدیر کرد . وی اینگونه فعالیت های فرهنگی را اساسا" با موفقیت همراه دانست و اظهار داشت : جایگاه گوته و حافظ برای دو ملت به قدری است که بتواند حرکت بزرگی را در بین مردم ایجاد کند و پتانسیل بالایی از لحاظ فرهنگی بین دو ملت است .
در این آیین نماینده شهرداری وایمار نیز گفت : با اینکه سفر اولم به ایران است اما در برخورد با ایرانیان حس خوبی را در این کشور دارم . "اولریکه شوابه " با اشاره به متاثر شدن شهردار وایمار در خصوص عدم ملاقات مهندس مشایی گفت : ما علاقه و محبت ایرانیان را در این سفر حس کردیم . مدیر امور فرهنگی و اتباع خارجی شهر وایمار، دیدار جانشین رییس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور را افتخار دانست و افزود : امیدواریم ملاقات بعدی شما و آقای شهردار در شهر وایمار باشد .
روابط عمومی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گزارش خود نوشته : " در ادامه این آیین ، نشان طلایی " کین گو " که یک نشان فرهنگی شناخته شده در تمام آلمان است به پاس قدردانی از خدمات ارزنده مهندس مشایی در عرصه های فرهنگی از سوی شورای شهر و شهردار وایمار و خانه ایران در وایمار به مهندس مشایی اهداء و بر سینه ایشان نصب شد. همچنین یک اصله نهال درخت " شجره المعبد " نیزاز سوی هیات آلمانی به وی اهداء شد تا بر اساس صلاحدید در محلی مناسب کاشته شود . مهندس مشایی در هنگام اهداء این نشان و دریافت نهال " شجره المعبد " ،با بیان این نکته که "این درخت درست است که کوچک است اما سرشار از زندگی است"، گفت : ضمن تشکر از این انتخاب، باید بگویم این بهترین هدیه است و از انتخاب شما متشکرم ."
آنگونه که شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اعلام کرده، نشان طلایی کین گو،عالی ترین نشان فرهنگی وایمار، شهر مدفن گوته شاعر بزرگ آلمانی است . این شهر در سال ۱۹۹۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده است . همچنین درخت شجره المعبد ،درختی است که نام آن در اشعار گوته آمده و آلمانی ها آن اشعار را اشعار عرفانی گوته می دانند ."
کد مطلب: 27866
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *