۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۱
جیمی‌کارتر:

رفتار اسرائیل با زندانیان فلسطینی بر خلاف قوانین بین‌المللی است

مرکز کارتر در بیانیه‌ای رسمی رفتار اسرائیل با زندانیان دربند این رژیم را بر خلاف قوانین بین‌المللی ارزیابی کرده و از این رژیم درخواست کرده تا شمار بسیاری از این زندانیان را آزاد کند
به گزارش تسنیم به نقل از مرکز کارتر، جیمی کارتر رئیس این مرکز در بیانیه‌ای رسمی از اسرائیل خواست تا با آزاد سازی شمار بسیاری از فلسطینیان دربند این رژیم، از تنفر مردم این سرزمین نسبت به خود بکاهد.
به مناسبت روز زندانیان فلسطینی، یعنی هفدهم آوریل، مرکز کارتر در مورد رفتاری که نسبت به ۴۷۵۰ زندانی فلسطینی در بند اسرائیل روا داشته می‌شود، اعلان نگرانی کرد. این مرکز اعلان کرد که رفتار اسرائیلی‌ها بر خلاف قوانین حقوق بشری است. در زمره این زندانی‌ها، که ۱۰۶ نفر از ایشان بیش از ۲۰ است که در زندان به سر می‌برند، و نیز اعضای شورای قانون گذاری فلسطین، مانند ماروان برقوتی، احمد سادات و احمد التون، به چشم می‌خورند، ۲۳۵ کودک دیده می‌شود.
سرانجام زندانیانی که اعتصاب غذا کرده‌اند کاملاً نگران کننده است. صمیر عیساوی بیش از ۲۷۰ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد و سلامتی وی به شدت در معرض خطر قرار دارد. درگیری‌های بسیاری میان نیروهای اسرائیلی و معترضین فلسطینی بر سر این ماجرا به وقوع پیوسته است. در صورت مرگ یکی از این معتصبین، خشونت بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلان در این باره گفت «هزاران زندانی که در اسارت اسرائیل به سر می‌برند دلیل اصلی تنفر مردم فلسطین است. رفتار اسرائیلی‌ها با زندانیان فلسطینی باید بر اساس قوانین و ضوابط بین‌المللی باشد.
اقداماتی همچون انتقال زندانی‌ها به اماکنی خارج از سرزمین‌های اشغالی، توقیف‌های انفرادی بلند مدت، شکنجه و بدرفتاری و استفاده از «توقیف بدون محاکمه»، که امکان توقیف یک فرد را برای مدت نامشخصی ممکن می‌سازد، باید پایان یابد. آزاد سازی شمار بسیاری از این زندانی‌ها می‌تواند به تلاش‌هایی که برای برقراری صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد، کمک کند.»
کد مطلب: 28091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *