۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۴

ثبت‌نام ۶۶۹۸ داوطلب شورا در استان تهران

مرتضی تمدن در ساعات پایانی ثبت نام از داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در فرمانداری تهران از روند ثبت نام از داوطلبان بازدید کرد.
مهر: استاندار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمارهای ثبت نام شوراهای شهر و روستای استان تهران گفت: در این دوره از انتخابات در ۴۱ شهر و ۱۳۶۰ روستا برای داوطلبان استان تهران ثبت نام داشته ایم که در ۴۱ شهر شورای شهر و در ۱۳۶۰ روستا شورای روستایی در استان تهران خواهیم داشت.
وی افزود: ۱۶۰۰ داوطلب برای شوراهای روستا و ۳۵۰ نفر برای شوراهای شهر استان تهران انتخاب خواهند شد.
استاندار تهران با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان برای انتخابات شورای شهر گفت :۳ هزار و ۷۱۵ نفر در ۱۶ شهرستان استان تهران و۲ هزار و ۹۸۳ داوطلب نیز برای شوراهای روستایی استان تهران تا ساعت ۱۷ امروز ثبت نام کرده اند اما قطعا تا پایان زمان ثبت نام بر این آمار اضافه خواهد شد.
تمدن اضافه کرد: بلافاصله بعد از پایان ثبت نام ها بررسی صلاحیت داوطلبان رسیدگی می شود و ۲۸ اردیبهشت ماه نتیجه آن به داوطلبان اعلام خواهد شد و همچنین در ۲۸ اردیبهشت نتیجه تایید صلاحیت ها به شورای نظارت ارسال و این شورا در ۱۳ خردادماه نتیجه قطعی را رسما اعلام خواهد کرد.
وی افزود: همچنین کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند در ۱۶ خرداد به مدت یک هفته تبلیغات خود را انجام دهند.
وی همچنین با اشاره به زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری افزود: از ۱۷ اردیبهشت ماه ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود و نهایتا بعد از سوم خردادماه تبلیغات آنان به مدت ۲۰ روز آغاز خواهد شد.
تمدن با اشاره به ترکیب مدرک تحصیلی داوطلبان شهر و روستا گفت: از داوطلبانی که تا ساعت ۱۷ امروز ثبت نام کرده اند ۵۶.۵۲ درصد با مدرک تحصیلی لیسانس، ۰.۶۳ صدم درصد فوق دیپلم و ۱۰.۰۳ با مدرک تحصیلی دکترای بوده اند.
استاندار تهران همچنین با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان گفت: از رنج سنی ۲۵ تا ۴۵ سال ۶۸.۲۹ درصد، از ۴۶ تا ۶۰ سال ۲۷.۵۵ درصد و از ۶۱ تا ۷۵ سال ۴.۱۶ درصد در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده اند.
تمدن همچنین گفت: از میان داوطلبان ثبت نام کننده برای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان تهران ۸۰.۷۰ درصد متاهل و بقیه داوطلبان در شرایط دیگر قرار داشته اند.
وی با بیان اینکه هنوز مصوبه اخیر مجلس مبنی بر یکپارچه برگزار شدن انتخابات تهران و ری توسط دولت ابلاغ نشده است افزود: تا زمانی که این قانون توسط دولت ابلاغ نشود ثبت نام از داوطلبان شورای شهر ری به صورت جداگانه انجام می گیرد و ما نیز موظف هستیم بنابر قانون فعلی ثبت نام را در ری ادامه دهیم.
کد مطلب: 28108
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *