۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۹

آخرین وضعیت بازار خودرو پس از اعلام قیمت‌های جدید

یك فعال بازار خودرو در این رابطه می گوید:خریداران فقط قیمت می پرسند و تقاضا برای خرید خودروهای داخلی به شدت كاهش یافته است.
به دنبال تصمیم جدید شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف كنندگان درباره تعیین قیمت خودرو‏،بازار در ركود كامل به سرمی برد.

به گزارش ایلنا،شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف كنندگان در آخرین نشست مشترك خود‏،قیمت های جدید خودروهای تولید داخل را تعیین كردند.اگرچه قرار است این قیمت ها فردا به صورت رسمی با انتشار جدولی رونمایی شود،اما گزارش ها از بازار خودرو حاكی است كه بازار خودروهای تولید داخل در ركود كامل قرار گرفته است.

یك فعال بازار خودرو در این رابطه می گوید:خریداران فقط قیمت می پرسند و تقاضا برای خرید خودروهای داخلی به شدت كاهش یافته است.

به گفته وی بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی اما،وضعیت بهتری دارد و این بازار تقاضای خود را همچنان حفظ كرده است.

طبق قیمت گذاری شورای رقابت از این پس نرخ رسمی سمند ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ با ارزش ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، تیبا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پراید ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

فرمول تعیین قیمت تمام خودروها به این گونه تعیین شده كه قیمت هر خودرو برابر با قیمت همان خودرو در یک سال قبل به اضافه قیمت خودرو در سال پایه (۹۰) ضرب در میانگین وزنی با نرخ تورم به اضافه یک دوم شاخص کیفیت است.

براساس این گزارش،هم اكنون قیمت خودروهای تولید داخل به شرح زیر است:
پراید ۱۷ میلیون تومان،تیبا ۱۸.۵ میلیون تومان،ماكسیما ۱۰۵ میلیون تومان،مگان اتومات ۷۰ میلیون تومان،تندر ۹۳۵ میلیون تومان،سمند ال ایكس ۲۶ میلیون تومان،پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۵.۵ میلیون تومان،پژو پارس ۳۲ میلیون تومان،پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۲ میلیون تومان،تیپ پنج ۳۶ میلیون تومان، تیپ شش ۵۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیك ۵۵ میلیون تومان،سوزوكی ویتارا اتوماتیك ۱۱۰ میلیون تومان،هیوندا آونته اتوماتیك ۸۴ میلیون تومان،لیفان ۶۲۰ به میزان ۳۸ میلیون تومان،لوبو ۱۷ میلیون تومان،مزدا ۳ تیپ سه ۱۰۸ میلیون تومان،ام وی ام ۵۳۰ به قیمت ۴۰ میلیون تومان و x۳۳ به میزان ۵۸ میلیون تومان به فروش می رسد.
کد مطلب: 28255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *