۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۰

افشین علا در کدام لیست خواهد بود؟

افشین علا اعلام کرد هر چند به صورت مستقل ثبت نام کرده است اما فقط با اتئلاف و همراهی اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کند و اگر اصلاح طلبان نخواهند حضور پیدا کنند، وی نیز تمایلی برای شرکت در انتخابات شورای شهر ندارد.
افشین علاء(شاعر و نویسنده) که به تازگی برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده است، با رد هرگونه ائتلاف و حضور در گروه ۱۳ نفره هنرمندان یا گروه منصوب به دولت، اعلام کرد: هر چند به صورت مستقل ثبت نام کرده است اما فقط با اتئلاف و همراهی اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کند و اگر اصلاح طلبان نخواهند حضور پیدا کنند، وی نیز تمایلی برای شرکت در انتخابات شورای شهر ندارد.

افشین علا در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره دلایل حضور خود در انتخابات شورای شهر گفت: تصمیم من برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران یک تصمیم شخصی و مستقل بود البته با افرادی همچون احمد مسجد جامعی، ساعد باقری و سهیل محمودی نیز مشورت کردم.

وی درباره میزان آشنایی خود با وظایف شورای شهر افزود: در طی سال‌ها با افرادی از شورای شهر تهران مانند احمد مسجد جامعی آشنا و نزدیک بودم و از وظایف و عملکرد شورای شهر تهران و نقش این شورا در شهر اطلاع و خبر دارم و به نقش تاثیرگذار اهل فرهنگ در مباحث کلان شهری واقف هستم.

علاء درباره حضور بالای چهر‌های هنری و فرهنگی در انتخابات امسال شورای شهر گفت: در چهار سال گذشته هنرمندان و نویسندگان دچار یک انزوا و گوشه نشینی شدند و به این نتیجه رسیدند که باید در فعالیت‌ها حضور داشته باشند از طرف دیگر یک خرد جمعی می‌گوید که در زمانه حاضر راه برون رفت از مشکلات فقط ار درون صندوق آرا می‌گذرد.

وی با اشاره به تفاوت‌های انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی گفت: شورای شهر و انتخابات این شورای ویزگی‌های خاصی دارد که مهمترین آن؛ این است که نماینده آرائ مختلف مردم است و از طرف دیگر به اندازه مجلس سیاسی نیست. به همین دلیل اهل قلم و هنرمندان که تاکنون کمتر تریبونی برای بیان حرف‌ها و دیدگاه‌های خود داشتند، متوجه شدند که می‌توانند از طریق کرسی شورا‌ها حرف خودشان را بزنند و در تصمیمات دخیل باشند و در فرهنگ و هنر شهر تاثیر گذار باشند.

علاء حضور هنرمندان در عرضه‌های اجرایی را بسیار مهم دانست و افزود: یکی از فوایدی که این حضور دارد، این است كه به طور مثال شاعران را از صفت زینت‌المجالس بودن خارج می‌کند و نشان می‌دهد که شاعران و هنر مندان افراد ریزبین و نکته‌دانی هستند و به نکات و امور دقت دارند امری که تاکنون مغفول مانده بود.

علا اما متذکر شد؛ نباید حضور هنرمندان در انتخابات به عوام زدگی دچار شود و افزود: نباید هر فردی به صرف هنرمند بودن و داشتن چهره مشهور به خود اجازه کاندیدا شدن بدهد و تصور کند که می‌تواند در کارهای اجرایی موفق باشد.

وی ادامه داد: بین عوام‌زدگی و انجام کار حرفه‌ای و توانایی انجام کار؛ مرزی وجود و اینگه گروهی تصور کنند به خاطر مشهور بودن و داشتن چهره شناخته شده می‌توانند از رای مردم استفاده کنند، عوام زدگی است.

علا با اشاره به اینکه چهار سال گذشته تاثیر زیادی در نحوه تصمیم‌گیری مردم داشته است، گفت: در چهار سال گذشته اتفاقاتی افتاد که نه تنها خواص بلکه عوام نیز به یک عبرت و تجربه در تصمیم گیری رسیدند و واقعی‌تر و متفکر‌تر تصمیم می‌گیرند. امروز دیگر دوره‌ای که بتوان با برانگیختن احساسات مردم بر آن‌ها تاثیر گذاشت، گذشته است و مردم دیگر احساساتی رفتار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مردم و رای دهندگان دنبال منطق و حرف جدید هستند و این تجربه در سالهای قبل کسب شده است.

این شاعر کودکان درباره آخرین فعالیتهای خود در حوزه نشر گفت: من مدت‌هاست که در اعتراض به شعر کودک ترجیح می‌دهم کتاب و مجموعه‌ای منتشر نکنم زیرا امروز شعر کودک دچار ابتذال شده است و تشخیص سره از ناسره مشکل شده است و در این امر ناشران نیز نقش بسزایی دارند.
کد مطلب: 28262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *