۰
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۳

استاد بازداشت شده دانشگاه شریف آزاد شد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از آزادی دکتر عطاردی استاد بازداشت شده این دانشگاه در آمریکا خبر داد و گفت: این استاد دانشگاه شریف به کشور باز می گردد.
مهر: دکتر رضا روستا آزاد مهر گفت: دکتر مجتبی عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف که حدود یک سال و نیم گذشته در کشور آمریکا بازداشت شده بود آزاد شد.
وی ادامه داد: مراسم استقبال استاد عطاردی روز شنبه هفت اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور خانواده وی و مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می شود .
رئیس دانشگاه صنعتی شریف درخصوص تبرئه شدن دکتر عطاردی گفت: استاد عطاردی کاری نکرده بودند که بخواهد تبرئه شود وی به علت یک جرم ساختگی یک سال و نیم زندانی و در حصر خانگی بسر برد و در حال حاضر آزاد شده و شنبه به کشور باز خواهد گشت.
دکتر عطاردی استاد دانشکده برق دانشگاه شریف اواخر سال گذشته برای شرکت در همایشی به آمریکا رفته بود که با دادخواست نظام قضایی امریکا و به اتهام تامین و خرید برخی تجهیزات ساده آزمایشگاهی مرتبط با رشته اش در سفر قبلی، در بدو ورود به این کشور بازداشت شد.
با پیگیری‌های که صورت گرفت این استاد با قید وثیقه ۴۶۰ هزار دلاری آزادی موقت یافت و به دستور دستگاه قضایی آمریکا، به شرط اینکه تحت نظر باشد در منزل برادرش در کالیفرنیا مستقر شد تا اینکه حکم آزادی وی اعلام شد.
کد مطلب: 28422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *