۰
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۴

اختلاف مقام های آمریکایی درباره مداخله نظامی در سوریه

یک خبرگزاری آمریکایی گزارش داد اظهارات اوباما درباه عبور از خط قرمز در سوریه و به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در این کشور نشان از اختلاف در کاخ سفید دارد.
به گزارش فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که اولین واکنش «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به خبر به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه نشان می‌دهد مقامات و سیاستمداران آمریکایی هنوز درباره مداخله نظامی در این کشور اختلاف نظر دارند.
اوباما روز گذشته در اینباره گفت: آنچه که ما اکنون در اختیار داریم یک ارزیابی اطلاعاتی است اما هنوز خیلی زود است که بگوییم «خط قرمز» استفاده از سلاح‌های شیمیایی نقض شده است.
وی در دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن افزود: دانستن اینکه در داخل سوریه سلاح شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته نمی‌تواند به ما بگوید که این سلاح چگونه و چه زمانی استفاده شده است و تایید آن شواهد و مدارک قویتری می‌خواهد.
این در حالی است که گروهی از سناتور‌های آمریکایی مدعی شدند مصامحه اوباما در این مسئله می‌تواند به تشویق رفتار بشار اسد در سوریه و کشور‌هایی مانند ایران و کره شمالی منجر شود.
این افراد خواستار واکنش سریع و شدید آمریکا به تحولات سوریه شدند. اگرچه آنها با مداخله زمینی ارتش آمریکا مخالف هستند اما می‌خواهد شرایطی مانند پرواز ممنوع در سوریه اعمال شود.
مقامات کاخ سفید معتقدند اظهارات اوباما حاکی از آن است که از خط قرمز مورد نظر توسط دولت بشار اسد عبور نشده است.
پیش از این فشار سناتور‌های آمریکایی بر دولت «جورج بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا زمینه عملیات نظامی این کشور در عراق را به اتهام وجود سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی فراهم کرده بود.
رسانه‌های غربی اخیر گزارش کردند که دولت سوریه در مقیاس کوچک از گاز «سارین» علیه مخالفان استفاده کرده است.
این درحالیست که دولت سوریه قویا اخبار مربوط به به کارگیری گاز سارین طی روزهای اخیر را تکذیب کرده است.
کد مطلب: 28555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *