۰
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۴
'سید حسین نقوی حسینی':

سازمان همكاری اسلامی درباره میانمار جلسه اضطراری تشكیل دهد

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره كشتار مسلمانان در كشور میانمار گفت: جمهوری اسلامی ایران باید از سازمان همكاری اسلامی درخواست تشكیل جلسه اضطراری كند و ابتكار عمل بین المللی را در این زمینه بدست گیرد.
سازمان همكاری اسلامی درباره میانمار جلسه اضطراری تشكیل دهد
'سید حسین نقوی حسینی' در گفت وگو با  ایرنا با تاكید بر اینكه امنیت و شرایط مسلمانان در كشور میانمار نگرانی های فراوانی را برای ما ایجاد كرده است، گفت: اعتقاد داریم كه برای تمام مسلمانان در جهان باید شرایطی فراهم شود تا آنها بتوانند مناسك خود را بصورت آزاد برگزار كنند همان گونه كه پیروان دیگر ادیان در كشورهای اسلامی این آزادی را دارند.

وی نسل كشی مسلمانان در میانمار را اتفاقی عجیب و جای بحث و بررسی دانست و تصریح كرد: باید كسانی را كه پشت پرده این ماجرا هستند، شناخت و فهمید كه آنها از این نسل كشی ها چه اهدافی را دنبال می كنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی سخنان رییس جمهوری میانمار درباره مسلمان را محكوم دانست و ادامه داد: این سخنان می تواند القای دشمنان اسلام به رییس جمهوری یك كشور علیه مردم خود باشد همان گونه كه در گذشته اتفاقاتی برای مردم سایر كشورها افتاده است.

وی نسل كشی در میانمار را خلاف تمام قوانین و منشورهای بین المللی عنوان كرد و گفت: جای تعجب دارد كه شورای امنیت سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری در این زمینه هیچ واكنشی نشان نمی دهند و ما انتظار داریم كه هرچه سریعتر این اعمال را محكوم كند.

نقوی حسینی از كشورهایی كه داعیه مسلمانی دارند اما نسبت به اینگونه نسل كشی ها هیچ واكنشی نشان نمی دهند، انتقاد كرد و گفت: تروریست ها بدانند كه مردم كشورهای مسلمان از هم كیشان خود قاطعانه دفاع خواهند كرد.

وی سكوت برخی كشورهای اسلامی از جمله عربستان را در این زمینه نشان دهنده برنامه ریزی از پیش تعیین شده دانست و افزود: مسلمانان باید از هم كیشان خود در هرنقطه جهان دفاع كنند.
کد مطلب: 286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *