۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵

دادگاه کهریزک، هم‌چنان غیر علنی/حیدری‌فر: بازداشتی‌های کهریزک حق شهادت ندارند

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده کهریزک دقایقی پیش با حضور شاکیان، وکلای آنان و متهمان پرونده آغاز شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، جلسه امروز همانند جلسات گذشته غیرعلنی است و در آن قرار است به اتهامات سایر متهمان رسیدگی شود.

کمالی وکیل خانواده کامرانی فر قبل از آغاز جلسه در جمع خبرنگاران گفت: دستور جلسه امروز ادامه جلسه قبل است و امروز از دو مامور به همراه سه تن از کارکنان دستگاه قضایی به عنوان مطلع احضار شدند و قرار است بعد از اظهارات مطلعان رسیدگی ها ادامه پیدا کند.

تاکنون سه جلسه دادگاه کهریزک به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی برگزار شده است که شاکیان پرونده شکایت خود را مطرح کرده اند و سعید مرتضوی متهم ردیف نخست پرونده از خود دفاع کرده است و ادامه دفاعیاتش امروز خواهد بود.

این پرونده سه متهم دارد و قرار است در جلسه امروز به اتهامات دیگر متهمان نیز رسیدگی شود.

متهم پرونده کهریزک: متهم حق شهادت ندارد
یکی از متهمان پرونده کهریزک گفت: شاهدان جلسه امروز اگر خودشان متهم باشند حق شهادت ندارند.

علی اکبر حیدری فر قبل از ورود به دادگاه امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید سه مطلعی که امروز به دادگاه احضار شده اند چه کسانی هستند؟ گفت: من نمی دانم آقای روح الامینی معرفی کرده اند اما اگر از متهمان کهریزک (وقایع پس از انتخابات)باشند حق ندارند به عنوان شاهد در دادگاه حضور یابند و شهادت دهند.

خبرنگار دیگری پرسید: شما آن موقع که دستور اعزام را صادر می کردید دادیار بودید آیا نباید این اقدامات را با آقای مرتضوی هماهنگ می کردید؟ اکنون تخلف قضایی خود را قبول دارید؟

حیدری فر در پاسخ گفت: اعزام متهمان به بازداشتگاه نیاز به موافقت نداشته است و اعزام به بازداشتگاه یک دستور اداری است که قاضی خودش می تواند رأساً آن را صادر کند و من به عنوان دادیار نیازی به موافقت مقام بالاتر نداشتم.

حیدری فر در ادامه گفت: این سه شاهدی که احضار شده است روح الامینی معرفی کرده است که از متهمان پرونده کهریزک هستند و حق شهادت ندارند.

وی درباره اینکه گفته می شود سه نفر دیگر را نیز آقای مرتضوی به عنوان شاهد معرفی کرده است گفت: من در جریان آن نیستم.
کد مطلب: 28676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *