۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰

همراه اول: تاکیدی بر پرداخت ماهانه قبض نیست

در حالی که کاربران خط‌وط دائم همراه اول به تازگی قبض‌های ماه‌های بهمن و اسفند خود را پرداخت کرده‌اند، پیامکی به دست آن‌ها رسیده و در قالب آن میزان کارکرد سیم‌کارت آن‌ها در فروردین ماه اعلام شده و سوالات متعددی برای مشترکان ایجاد کرده است.
علی حمیدی - مدیر کل امور مشترکین همراه اول - در این باره اظهار کرد: پیش از این برخی از مشترکان ما خواهان آن بودند که کارکرد آن‌ها به صورت ماهانه اعلام شود تا بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند. در همین راستا ما این موضوع را در جلسات متعدد بررسی کردیم و درنهایت پس از آماده‌سازی سیستم که اتفاقا اقدامی به نسبت وقت گیر بود توانستیم این طرح را عملیاتی کنیم.

حمیدی با بیان این‌که این طرح پیش از این در شهرستان کرج به صورت آزمایشی اجرا شده و مشترکان از آن استقبال خوبی کرده‌اند، توضیح داد: از آنجا که شیوه پرداخت قبض‌ها به شکل یک ماه در میان، گاهی مشکلاتی برای کاربران ایجاد می کرد، از این پس به صورت ماهانه میزان کارکرد کاربران را به اطلاع آن‌ها خواهیم رساند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته کاربران ملزم به پرداخت این قبض‌ها به صورت ماهانه نخواهند بود و می توانند همانند گذشته به شکل یک ماه در میان پس از صدور قبض‌ها هزینه‌های خود را پرداخت کنند و ما هیچ تغییری در رویه قطعی خطوط همراه اول نخواهیم داشت.

مدیر کل امور مشترکین همراه اول همچنین یادآور شد: البته همانند گذشته هر گاه که میزان مکالمه کاربران به حدود ۸۰ درصد ودیعه آن‌ها برسد به آن‌ها اخطار داده خواهد شد و خط آن‌ها یک طرفه می‌شود.

حمیدی همچنین یادآور شد: در پیامک‌هایی که برای کاربران ارسال شده است این گونه ذکر شده که کاربران ۷۲ ساعت فرصت دارند مبلغ اعلام شده را پرداخت کنند تا در این شرایط بتوانند از طرح‌های تشویقی همراه اول بهره‌مند شوند.

وی در عین حال عنوان کرد:‌ اگر افراد در این مدت قبض‌های خود را پرداخت کنند می‌توانند از طرح‌های تشویقی که شامل بهره مندی از ۲۵ تا ۳۰۰ پیامک رایگان است بهره‌مند شوند.

مدیر کل امور مشترکین همراه اول در پاسخ به این که تعداد پیامک‌های تشویقی بر چه اساس تعریف می‌شود توضیح داد: با توجه به مبلغ کارکرد و تقدم و تاخری که در پرداخت این قبض‌ها وجود دارد، پیامک‌های تشویقی به کاربران تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر در اکثر کشورهای دنیا سیستم دریافت وصولات اپراتورها به صورت ماهانه تعریف شده و در همراه اول هم منعی در این راستا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش از این صورت‌حساب‌های مشترکان همراه اول در شش دوره برای آنها ارسال می‌شد و در هر قبض کارکرد دو ماهه آنها اعلام شده و مشترکان به پرداخت این مبلغ ملزم می‌شدند اما از این پس قرار بر آن است که به صورت ماهانه نیز رقم صورت حساب کاربران برای آنها پیامک شود تا کاربران از هزینه‌ی هر ماه خود مطلع شوند البته کاربران همراه اول می‌توانند به صورت یک ماه در میان و به همان روال سابق قبض‌های خود را پرداخت کنند.

البته همان‌طور که پیش از این هم زمانی که میزان کارکرد مشترکی از رقم ودیعه سیم‌کارت او بالا می‌رفت به او اطلاع داده می‌شد و در صورت عدم پرداخت صورت حساب تلفن او یک طرفه می‌شد؛ اکنون هم همین وضعیت حاکم است و اگر کاربری پس از دوره یک ماهه بیش از میزان ودیعه خود با تلفن همراهش صحبت کرده باشد، خط او به حالت یک طرفه در خواهد آمد.

ودیعه سیم‌کارت‌های همراه اول معمولا در همین بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دارد و بسته به زمان خریداری فرد متغییر است.
کد مطلب: 28709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *