۰
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۸

قبض باورنکردنی یک مشترک برق در تابستان

 رکوردشکنی مصرف برق در سال جاری
ناظریان از مصرف زیاد و رقم بالای قبض برق یک مشترک در تهران خبر داد.
قبض باورنکردنی یک مشترک برق در تابستان
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،کامبیز ناظریان گفت: ما در سال های گذشته با محدودیت های نظیر خاموشی در فصل تابستان روبرو بودیم. به طور کلی با روی کار آمدن دولت سیزدهم برنامه های منسجمی در دستور کار قرار گرفت تا توانستیم محدودیت های برقی را کاهش دهیم.
به گفته او، یکی از اقدامات انجام شده در این بخش تبدیل کابل‌های هوایی به خودنگهدار بوده که در این راستا ٧٠٠٠ کیلومتر شبکه خودنگهدار ایجاد شده است اما همچنان شاهد سرقت تجهیزاتی دیگر همچون درهای داخل پست هستیم. همچنین تعمیرات اساسی نیروگاه ها هم در دستور کار قرار گرفت به طوری که بتوانند در دوران اوج مصرف در شبکه برق فعال باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با اشاره به رکورد شکنی در مصرف برق اعلام کرد و گفت: امسال پیک کشور به عدد ۶۹ هزار مگاوات رسید که این رقم یک رکورد تاریخی در صنعت برق بود. همچنین مصرف برق در تهران به عنوان پایتخت کشور به ۵ هزار , ۳۵۰ مگاوات رسید که ۳.۳ دهم درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ مگاوات در زمان پیک در بخش خانگی خاموشی داشتیم، اما امسال بدون هیچ محدودیتی برای بخش خانگی ۴۰۰ مگاوات برق بیشتری تامین شد.
ناظریان در مورد میزان صرفه جویی مشترکان اداری و خانگی گفت: در تابستان امسال بیش از ۲ میلیون مشترک نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشتند. به این معنا که ۷ درصد در حوزه مصرف انرژی در شهر تهران کاهش مصرف داشتیم.
نکته دوم در مورد ظرفیت های دستگاه ها و نهاد های اجرایی در شهر تهران است و حدود 10 درصد از پیک مصرف مربوط به مصرف مشترکین اداری و نهاد های عمومی است. اقدام اول در این زمینه کاهش ساعت ادارات بود. مورد دوم هم ابلاغ مصوبه ای که ادارات و دستگاه های عمومی را به کاهش ۳۰ درصدی مصرف ملزم می کرد. در مجموع ۲۰۰ مگاوات، معادل دو نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در حوزه ادارات صرفه جویی شد که در تامین برق سایر مشترکین کمک زیادی کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران می گوید بیش از 300 سازمان که در بین آنها سازمان های ملی و وزارتخانه ها نیز بودند با قطع برق مواجه شدند اما در مجموع بالای 90 درصد سازمان ها همکاری مناسبی در این زمینه داشتند.
ناظریان استفاده از ظرفیت های خود تامین موجود در شهر تهران را یکی دیگر از مسائل مورد توجه دانست و گفت: با هماهنگی های انجام شده قرار شد که سازمان های مهم و شرکت ها از مولد ها استفاده کنند و در ازای تامین برق خودشان به آنها پاداش پرداخت کنیم. مولد های خودتامین شهر تهران معادل نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی به شبکه برق کمک کرد.
به گفته ناظریان تعداد مشترکانی که دو برابر الگو، مصرف می‌کنند از نظر تعداد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد و از نظر میزان مصرف ۱۸ درصد کاهش یافته است. او همچنین تاکید کرد از ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار صورت حسابی که تاکنون در تابستان صادر شده، بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک مشمول پاداش مصرفی شده‌اند و برای بیش از ۵۰۰ هزار مشترک هم صورت حساب صفر در نظر گرفته شد.
ناظریان به خدمات غیر حضوری و الکترونیکی شرکت توزیع نیروی برق اشاره می کند و می گوید در حوزه خدمات غیر حضوری غالب درخواست های مردم از طریق سامانه های مختلف قابل جوابگویی است. او گفت: در سال جاری بزرگترین سامانه پاسخگویی کشور را در تهران ایجاد کردیم که قابلیت پاسخگویی به بیش از یک میلیون تماس در طول شبانه روز را دارد.
به گفته ناظریان،بیشترین قبض صادر شده در تهران معادل ١٢ میلیون تومان بوده است.
کد مطلب: 173161
برچسب ها: برق قبض برق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *