۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۶

کاش اعراب قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل را توصیه می‌کردند

وزیر خارجه لبنان در نشست جده که وزرای خارجه عرب بر تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی رأی دادند، تاکید کرد که ای کاش توصیه‌هایی برای قطع روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل صادر می‌شد.
 روزنامه "السفیر" لبنان نوشت که روز گذشته در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در جده جنجالی به پا شد و دلیل آن هم این بود که شاهزاده"عبدالعزیز بن عبدالله" خواستار پایان جلسه و رأی گیری درباره بیانیه پایانی شد در حالی که ۱۳ شرکت‌کننده در این جلسه درخواست سخنرانی کرده بودند.

"عدنان منصور" وزیر خارجه لبنان نیز بر ایراد سخنرانی اصرار کرده و طی سخنانی بر ملاحظات لبنان در خصوص بند مربوط به سوریه تاکید کرد و گفت که این بند با سیاست دولت لبنان مبنی بر دور نگه داشتن کشور از بحران سوریه تناقض دارد.

وی افزود که ای کاش این بیانیه دربردارنده توصیه‌هایی مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک و تجاری با "اسرائیل" به دلیل تداوم سیاست‌های تجاوزکارانه آن،‌ شهرک‌سازی و به چالش کشیدن قطعنامه‌های بین‌المللی در این باره بود.

نماینده فلسطین نیز از جمله کسانی بود که درخواست سخنرانی کرد.

این در حالی است که "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که اغلب وزرای خارجه (۱۳ آگوست) در نشست مقدماتی این سازمان در جده، بر خلاف مخالفت ایران به تعلیق عضویت سوریه رأی مثبت دادند.

احسان اوغلو در پاسخ به اینکه وزرای خارجه به تعلیق عضویت سوریه توصیه کردند یا خیر، گفت: بله... این تصمیم با اکثریت مطلق در دستور کار قرار گرفت... این مسئله در نشست سران نهایی خواهد شد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی که با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران همراه است، امروز (سه‌شنبه) و فردا (۲۴ و ۲۵ مرداد/ ۱۴ و ۱۵ آگوست) در مکه مکرمه برگزار می‌شود.
کد مطلب: 2893
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *