۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۴

کجای اسپانسر شدن برند ماکارونی در برنامه کودک فرهنگ‌سازی است؟

مریم سعادت درباره‌ی حضور اسپانسرها در پروژه‌های تلویزیونی، گفت: مدیران و روسای تلویزیون، درباره‌ی برنامه‌های تلویزیونی به ویژه کودک حساس‌اند و حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند و می‌گویند تلویزیون برای کودکان باید فرهنگسازی کند، اما ناگهان بِرَند یک ماکارونی، اسپانسر یک برنامه‌ی کودک می‌شود‌؛ کجای این کار فرهنگسازی است؟
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که آخرین کار تلویزیونی‌اش با عنوان «آب پریا» در نوروز ۹۲ از شبکه دو سیما پخش شد بیان کرد: بحث اسپانسرها را باید از مسؤولان تلویزیون سوال کرد؛ اسپانسر در گذشته تعریف خاص خودش را داشت‌؛ چون اسپانسر یک برنامه ماکارونی است، باید تمام برنامه حول محور پخش ماکارونی بگردد؟!

وی افزود: یک برنامه‌ی ویژه کودکان باید به مسایل تربیتی آنها بپردازد و در کنارش در قسمت کوتاهی از برنامه اشاره‌ای هم به اسپانسر شود.

سعادت معتقد است: دربرگرفتن کل یک برنامه به ویژه برنامه‌ی کودکان توسط اسپانسر، فرهنگ‌سازی نیست.

این بازیگر همچنین عنوان کرد: وقتی ۷۰ الی ۸۰ درصد از مخارج یک برنامه را اسپانسرها تامین می‌کنند، اسپانسر توقعاتش بالا می‌رود و بیشتر از ارائه یک طرح ساده، از بِرَندش در برنامه انتظار دارد؛ بنابراین دخل و تصرفش در برنامه‌ای که اسپانسر آن است بیشتر می‌شود،‌ اگر این طور است تلویزیون برنامه‌سازی‌اش را تعطیل کند.

سعادت خاطرنشان کرد: بچه‌های ما باید مطلبی را از تلویزیون یاد بگیرند و تلویزیون که خود را به عنوان یک رسانه ملی تبلیغ می‌کند، باید به بچه‌های ما مسائل تربیتی را آموزش دهد.

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر ارائه‌ی برند اسپانسر به گونه‌ای در دل موضوع بنشیند و آنچه که تبلیغ می‌شود بیننده را اذیت نکند، حضور اسپانسرها در برنامه‌های تلویزیونی ایراد ندارد و برای کاهش فشار مالی تلویزیون خوب است؛ اما معمولا اینگونه اتفاق نمی‌افتد و با تبلیغ زیاد اسپانسر، مخاطب اذیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مریم سعادت اکنون مشغول بازی در یک تئاتر با عنوان سه گانه اورنگ به کارگردانی محمد حاتمی است.
کد مطلب: 29101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *