۰
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۹

غزه و سوریه در دستور کار"اردوغان" در دیدار از آمریکا

نخست وزیر ترکیه که قرار است از آمریکا دیدن کند اوضاع خاور میانه ،غزه وسوریه را با باراک اوبا رئیس جمهوری آمریکا مورد بحث قرار خواهد داد.
به گزارش مهر به نقل از "حریت" چاپ ترکیه ، دو تا از موضوعات اصلی که در دستور کار دیدار رسمی "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه از آمریکا قرار دارند محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی و اوضاع سوریه است.
بنا بر این گزارش در این دیدار که قرار است ۱۶ ماه می (۲۶ اردیبهشت) انجام شود نخست وزیر ترکیه در دیدار با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا از وی خواهد خواست تا به رژیم صهیونیستی برای لغو محاصره غزه فشار بیاورد. وی همچنین در این دیدار نارضایتی خود از اظهارات دو هفته قبل وزیر خارجه آمریکا درباره سفرش به غزه را به اطلاع رئیس جمهور آمریکا خواهد رساند.
همچنین در این سفر دو طرف بر تبادل اطلاعات درباره ایران و سوریه تاکید خواهند کرد.
قرار است در این دیدار اوباما از ترکیه بخواهد تا برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به تبادل سفیر با این رژیم مبادرت کند.
همچنین قرار است اردوغان گزارش روند پیشرفت مذاکرات دولتش با گروه پ.ک.ک را در اختیار رئیس جمهور آمریکا قرار دهد.
در این سفر قرار است یک هیئت ۵۰ نفره از تجار و بازرگانان ترک وی را همراهی کنند که علت آن افزایش مبادلات تجاری دو کشور از سطح ۲۰ میلیارد دلار فعلی اعلام شده است. طرف ترک در این دیدار بار دیگر از آمریکا برای مشارکت در ساخت یک نیروگاه اتمی در ترکیه دعوت خواهد کرد.
کد مطلب: 29262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *