۰
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۱

اردوغان به سوریه حمله کرد

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه آغاز شد.
عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه آغاز شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه آغاز عملیات نظامی ارتش کشورش در شمال سوریه و علیه نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق را با هدف ایجاد منطقه‌ای امن اعلام کرد. اردوغان هدف از این عملیات را نابودی تهدید تروریسم خوانده است.
همزمان نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" نیز ضمن تایید این حمله اعلام کردند، جنگنده‌های ترکیه حملات هوایی را در شمال سوریه آغاز کردند. در همین راستا، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند، این عملیات با حمله هوایی به شهر راس العین آغاز شد و پس از آن عملیات توپخانه‌ای را به دنبال خواهد داشت.
بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، کردها از واشنگتن خواستند این حملات را پایان دهد.
اوایل امروز اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کرده و درباره اهمیت تضمین اتحاد و تمامیت ارضی سوریه و احترام به حاکمیت ملی آن توافق کردند. اردوغان در پیامی توییتری هدف از این عملیات را مقابله با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و داعش اعلام کرده است.
پوتین در این تماس تلفنی اردوغان را به عدم آسیب واردن کردن به روند صلح سوریه ترغیب کرد. وی هرگونه حمله نظامی به سوریه را تجاوز به حاکمیت این کشور خواند.
در پیام اردوغان آمده است: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه عملیات چشمه صلح علیه سازمان‌های تروریستی پ‌ک‌ک-ی‌پ‌گ و داعش را در شمال سوریه آغاز کرده است. هدف ما نابودی این مجرای تروریستی است که تلاش دارند در مرز جنوبی ما تشکیل شوند و همچنین برقراری صلح و ثبات در این منطقه است.»
کد مطلب: 116115
برچسب ها: رجب طیب اردوغان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *