۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۹

سرلشکر بسیجی باز هم به سیاسیون توصیه داد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی دیگر از سخنانش خطاب به رجال سیاسی و کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد: رجال سیاسی امروز نیز بایستی راه شهیدان را در پیش بگیرند. علاوه بر این کاندیداها بایستی نشانی از این اسوه‌ها‌، الگوها و ارزش‌ها داشته باشند.
نخستین کنگره سه وزیر‌، فرمانده مهندسی جنگ و ۱۰۰۰ شهید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شب گذشته در مجتمع کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این کنگره که مقامات کشوری و لشکری و خانواده‌های شهدا نیز حضور داشتند سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قرائت شعری در رسای تعدی به حجربن عدی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: شهدا ولی نعمت ما هستند و ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است. هم‌اکنون هم شهدا ما را مخاطب قرار داده‌اند و می‌گویند ما با خون خود نوشتیم‌، اطاعت از ولایت فقیه کنیم و او را تنها نگذاریم.

وی ادامه داد: اسوه شهدا‌ ائمه معصومین (ع) هستند و امروزه فرماندهان شهید و شهدای بزرگ اسوه‌های این زمانه به حساب می‌آیند. باید بگویم وصیت‌نامه شهدا رسانه‌ای برای ارزش‌ها است. همچنین والدین آنها اسوه‌های صبر هستند. برادران و خواهران آنها نیز ارائه دهنده راه شهدا به جامعه خواهند بود.

سرلشکر فیروزآبادی درباره سه وزیر شهید وزارت دفاع توضیح داد: شهید دانشمند ما دکتر چمران جنگنده‌ای خستگی‌ناپذیر بود. او با آنکه وزیر بود اما فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در دوران دفاع مقدس بود. شهید فکوری نیز خلبان قهرمان، عقابی تیز پرواز و رزمنده‌ای ممتاز بود.شهید نامجو که از شهدای خطه قهرمان‌خیز شمال بود مبارزی آشکار و کوبنده بود که دانشگاه افسری را به جبهه پیوند زد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی دیگر از سخنانش خطاب به رجال سیاسی و کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد: رجال سیاسی امروز نیز بایستی راه شهیدان را در پیش بگیرند. علاوه بر این کاندیداها بایستی نشانی از این اسوه‌ها‌، الگوها و ارزش‌ها داشته باشند.

وی یادآور شد: آثاری که شهدا در جامعه بر جای گذاشته‌اند بی‌شمار است.

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این کنگره سرتیپ مجید بکایی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و امروزه وظیفه داریم که از این میراث پاسداری کنیم و فضای شهادت و شهادت‌طلبی را در جامعه توسعه دهیم و فقط آن را مربوط به دوران دفاع مقدس ندانیم.

وی ادامه داد: اگر زمانی رزمندگان در جبهه با دشمن می‌جنگیدند امروزه دانشمندان و محققان ما در جبهه و سنگر مهندسی، حوزه تحقیقات، توسعه و تولید تجهیزات نظامی به شهادت می‌رسند. ما باید نام و خاطره آنها را همواره زنده نگه داریم تا جوانان به این اسوه‌ها و الگوها بپیوندند. هرچه جوانان ما پیوند عمیقی با ارزش‌های شهدا برقرار کنند تأثیر خوبی در فضای جامعه و توسعه علمی کشور خواهد داشت. آنها نباید فکر کنند که تنها باید در جبهه نبرد به شهادت رسید.

سرتیپ بکایی با اشاره به ویژگی‌های شهید چمران افزود: شهید چمران اسوه‌ای علمی بود که لباس رزم بر تن پوشید و علاوه بر اینکه یک عارف بود فرماندهی نیروها را نیز در جنگ برعهده داشت.

جانشین وزیر دفاع در پایان سخنانش با اشاره به ساخت فیلم شهید اسلامی توضیح داد:شهید اسلامی یکی از محققان و مهندسان ما بود که در تست سوخت جامد به شهادت رسید. او در طول حیاتش کارهای بزرگی را انجام داد.از همین رو برای آنکه جوانان و ملت با آن آشنا شوند فیلمی را برای او ساختیم.

به گزارش ایسنا در این کنگره امیر سرتیپ شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری و انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز حضور داشتند.
کد مطلب: 29536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *