۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۴
مهمانپرست:

حضور مردم در انتخابات در روند مذاکرات هسته‌ای موثر است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات ریاست جمهوری باعث می‌شود در مذاکرات هسته‌یی از موضع قدرت وارد شده و منافع کشورمان را تامین کنیم.
ایسنا: رامین مهمانپرست در نشست «حماسه سیاسی و اقتصادی» که عصر ۱۸ اردیبهشت ماه در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد، با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری ما در یک پیچ تاریخی بزرگ هستیم، عنوان کرد: این پیچ تاریخی بزرگ باید معنای خاص خود را پیدا کند.
وی افزود: با توجه به تحولات منطقه و شرایط کشورهای غربی که با بحران‌های بزرگ اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند باید سیاست خارجی خاصی را مدنظر قرار دهیم.
مهمانپرست با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی و غربی با اعتراضات مردمی و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: دراین میان کشورهای قدرتمند غربی نیز مشکلات بسیاری دارند و در همین شرایط است که کشورهای منطقه شاهد گسترش موج بیداری اسلامی هستند. همچنین حرکت مردم و مشارکت آنها در اداره کشور نشان می‌دهد که به سمت استقلال و یا کاهش وابستگی به ابرقدرت‌ها پیش می‌روند که طبیعتا خواسته غرب نیست.
وی گفت: کشورهای غربی خصوصا ایالت متحده آمریکا با دیدن حرکت‌های مردمی در خاورمیانه به فکر برنامه‌های جدیدی افتادند که از آن جمله می‌توان به افزایش فشارها در این کشورها اشاره کرد. برکسی پوشیده نیست که ایالت متحده آمریکا در این کشورها به دنبال تامین منافع خود و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های کشورهای غربی و ایالت متحده آمریکا کُندکردن حرکت بیداری اسلامی در منطقه بود، عنوان کرد: آنها به این امید بودند که با کند کردن این حرکت و ایجاد موانع برسر راه مردم و تشکیل حکومت‌های جدید می‌توانند مردم را از ادامه روند بیداری خسته و دلزده کنند. برای مثال در مصر که یکی از مهم‌ترین کشورهای خاورمیانه است، کاری کردند تا دولت محمد مرسی با تفاوت اندکی از رقیبش روی کار بیاید ولی همواره این هشدار برای او باقی می‌ماند که اگر موفق نشود کشور را به خوبی اداره کند، رقیب او که وابسته به حکومت قبلی است جایش را خواهد گرفت. غرب و آمریکا در هر دو توطئه خود موفق بودند.
مهمانپرست ادامه داد: سومین کار کشورهای غربی ایجاد ناامنی در سه کشور ایران، الجزایر و سوریه بود که البته در ایران و الجزایر موفق نبودند و در حقیقت سوریه به عنوان آخرین امید جریان صهیونیستی برای ضربه زدن به کشورهای جریان خط مقاومت بود.
وی تاکید کرد: آنها می‌خواهند انتقام بیداری اسلامی را از سوریه بگیرند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با تاکید بر اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند در مذاکرات انرژی هسته‌یی و بحث تحریم‌ها موثر باشد، گفت: ما باید در مذاکرات هسته‌یی با قدرت وارد شویم تا بتوانیم حق مردم را بگیریم و در حقیقت این حضور پررنگ مردم در انتخابات است که می‌تواند کشور را بیش از پیش قدرتمند نشان داده و تبلیغات دشمنان را خنثی کند.
در بخش دیگری از این نشست از ۱۲ جلد کتاب حوزه ایرانیان با حضور محمدباقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیرکل اتحادیه ناشران مسلمان با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان رونمایی شد.
کد مطلب: 29595
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *