۰
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳

گفتگوی قطر و آمریکا درباره ایران

وزرای خارجه قطر و آمریکا به صورت تلفنی درباره تحولات هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند.
گفتگوی قطر و آمریکا درباره ایران
وزرای خارجه قطر و آمریکا به صورت تلفنی درباره تحولات هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر خارجه قطر با همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.
این گفتگوی تلفنی دوشنبه شب صورت گرفته و به گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات توافق هسته‌ای ایران بوده است.
همچنین گفته شده در تماس تلفنی شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیرخارجه قطر با همتای آمریکایی اش، «آنتونی بلینکن»، علاوه بر تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران، دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و تحولات بحران اوکراین و روسیه و نیز اوضاع افغانستان بحث و تبادل نظر انجام داده‌اند.
هنوز جزئیات بیشتری از این تماس تلفنی و نتایج آن اعلام نشده است.
امیر قطر و هیئت همراهش هفته گذشته هم به ایران سفر داشته و هم پس از ایران اکنون در اروپا مشغول دیدار با مقامات اروپایی است. رئیس جمهور ایران پنجشنبه گذشته در دیدار با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با اشاره به سفر خود در اسفند سال گذشته به دوحه، روابط دو کشور را برادرانه توصیف کرده و گفته بود: ایران دوستی خود را در روزهای سخت به دوستان و برادران خود از جمله کشور دوست و برادر قطر، اثبات کرده است.
لازم به ذکر است زمانی که قطر از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مورد تحریم قرار گرفت، ایران مرز هوایی خود را بر روی پروازهای شرکت‌های هوایی قطر بازگذاشت و با ارسال ۵ فروند هواپیمای حامل مواد غذایی به این کشور، اقتصاد قطر را از فروپاشی نجات داد.
کد مطلب: 163624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *