۰
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷

چرا قیمت جدید خودروها رسما اعلام نشد؟

با وجود گذشت یک هفته از اعلام نرخ جدید خودروهای داخلی هنوز این قیمت‌ها در سامانه رسمی اطلاع‌رسانی قیمت‌ها (۱۲۴) درج نشده است.
اوایل هفته گذشته شورای رقابت سرانجام پس از گذشت حدود سه ماه قیمت جدید برخی از خودروهای داخلی را تایید و ابلاغ کرد.

این قیمت‌ها البته نتوانست رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کند به‌گونه‌ای که میزان کاهش قیمت‌ها بین ۳۲۰ هزار تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. با این حال قیمت‌های جدید مورد تایید شورای رقابت قرار گرفته و خودروسازان نیز از اواسط هفته گذشته فروش محصولاتشان را با نرخ‌های جدید آغاز کردند.

در این شرایط علی‌رغم گذشت یک هفته از تعیین قیمت‌ها، هنوز نرخ‌های جدید بر روی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ منتشر نشده است. این در حالی است که طبق قانون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه قیمت‌گذاری کالا و خدمات را برعهده داشته و قیمت جدید خودروها نیز باید بر روی سامانه اطلاع‌رسانی این سازمان درج شود.

این وضعیت در حالی است که تا حدود ۱۰ روز پیش‌ آخرین قیمت رسمی و تایید شده خودروهای داخلی که مربوط به اسفند ماه سال گذشته بود، برروی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ منتشر شده و قابل مشاهده بود اما پس از آن با نزدیک شدن به زمان اعلام قیمت‌های جدید، نرخ‌های قبلی از روی این سامانه برداشته شد.

اگرچه با توجه به انحصاری دانسته شدن خودرو، شورای رقابت وظیفه تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری این محصول را برعهده دارد اما طبق قانون وظیفه قیمت‌گذاری این محصول براساس دستورالعمل تدوین شده توسط شورای رقابت بر عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.
کد مطلب: 29727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *